IAA 2018: CMS Auto na stoisku Probusa [FILM]
Podczas tegorocznych targów jeden z czołowych producentów minibusów w Polsce -firma CMS Auto z Sulejówka pokazała swoje produkty na stoisku niemieckiegodilera – firmy Probus.
Oprócz autobusów z Polski, Niemcy mieli u siebie na stoiskutakże pojazdy hiszpańskiej firmy Indcar plus swoje produkty. To pokazuje, że Probus chce miećjak najszerszą ofertę i to bazującą na najlepszych firmach zabudowujących wEuropie. Ciekawy projekt.
Wśród licznych minibusów Probusu, w Hanowerze odnaleźliśmydwa wyprodukowane w Polsce. Pierwszy, klasyczny turystyk w kolorze czarnymwykonano na Sprinterze 519 CDI. Jego eksportowe przeznaczenie podkreślała pełna panorama (szyby boczne +przednia), przedłużenie o 400 mm, klimatyzacja 10,5 kW, ogrzewanie konwektorowei automatyczna skrzynia biegów. Do tego przednie drzwi ze sterowaniemelektrycznym, sprzęt audio, pogłębiony bagażnik tylny, lakierowane listwy izderzaki w kolorze nadwozia, spojlery i kołpaki chromowe na koła. Krótko mówiącmocna wersja turystyczna. Pojemność minibusa to 19+1+1 (fotele turystyczne zpasami bezpieczeństwa), a pasażerowie mają do swojej dyspozycji lodówkę opojemności 40 l (w wejściu).
Miejska premiera CMS
Drugi z pokazanych autobusów to coraz popularniejsza także wPolsce wersja „city” z obniżoną podłogą za przednią osią (rozwiązanie firmyOberaigner), czyli tzw. niska platforma przednia („front low floor”).
To pierwszy taki autobus wyprodukowany przez CMS Auto zobniżeniem podłogi z przodu. Wcześniej firma z powodzeniem sprzedawała pojazdyz obniżeniem na zwisie tylnym. Teraz idzie o krok dalej.
Autobus został wykonany na Sprinterze 516 CDI o DMC 5,5 t.Dzięki wydłużeniu konstrukcji mieści on maksymalnie 22+1 osób, w tym 14+1 miejsc siedzących + 3fotele składane.
Pojazd jest w pełni przystosowany do przewozu osóbniepełnosprawnych, a w drzwiach wejściowych zamontowana jest ręcznie odkładana rampa najazdowa. Miejscepostojowe znajduje się na niskopodłogowej platformie – tuż za kierowcą.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co rzadkie w minibusach, wewnątrz mamy poczucieprzestronności, co firma CMS Auto osiągnęła poprzez zastosowanie panoramicznych szyb bocznych. Do tego w wyposażeniu miejskiego minibusa znajdziemy podwójnedrzwi elektryczne oraz inne elementy niezbędne w komunikacji miejskiej, czyli:poręcze, barierki, sygnalizacja „stop”, tablice kierunkowe. Na zewnątrz paneleinformacji pasażerskiej zabudowane zostały w z przodu, w specjalnej osłonieoraz na prawym boku (za drzwiami) oraz z tyłu. O odpowiedni klimat na pokładziedba ogrzewanie konwektorowe oraz klimatyzacja dachowa 10,5 kW rozprowadzonaprzez tunele klimatyzacji w suficie.
Dodatkowo CMS zastosował w „city” elementy poprawiającewygląd pojazdu z zewnątrz: lakierowane listwy i zderzaki w kolorze nadwozia,spojlery boczne oraz tylny, kołpaki chromowe na koła.
Firmajuż zapowiada, że TRANSEXPO 2018 zobaczymy kolejny taki miejski model zidentycznym wyposażeniem.
{https://www.youtube.com/watch?v=WIdE-i5YhmQ}
„