IAA 2018: Autonomiczny CUbE Continentala [FILM]
Atrakcją targów IAA był autonomiczny pojazd Continental, który przewoził pasażerów od północnego wejścia na stoisko firmy. Podobnie jak w przypadku Trapeze, sam pojazd służy tylko do testowania specjalnego oprogramowania i jest tylko … platformą. . W tym akurat przypadku była o konstrukcja Easy Mile.
Koncern Continental testuje pojazd o nazwie CUbE (ContinentalUrban mobility Experience) we Frankfurcie nad Menem, w terenie który zawieratypową infrastrukturę miejską, taką jak znaki drogowe, przejścia dla pieszychczy krawężniki. Taka infrastruktura ma zapewnić jak najbardziej realistycznewarunki podczas testów. Większość rozwiązań stosowanych w pojeździe testowymoparta jest na systemach wspomagania jazdy, które już dziś instalowane są wpojazdach produkowanych seryjnie ale zastosowano również wiele nowych rozwiązańtechnologicznych.
Mobilność bez kierowcy
CUbE wykorzystuje też nowe technologie, takie jak czujniklaserowy. Woparciu o tę wiedzę, systemy te będą dalej rozwijane, aby całkowicie sterowaćpojazdem.
-„Próby zostaną wykorzystane do zidentyfikowania wszystkichpodstawowych wymagań technicznych, które umożliwią bezpieczny, bezzałogowytransport pasażerski w obszarach miejskich” – mówi dr Andree Hohm, szefprojektu w Continental.
Dzięki CUbE, Continental jest jednym z pionierów w kluczowejtechnologii dla robo-taksówek.
-„Pojazdy bez kierowcy będą korzystać z wielutechnologii, z którymi Continental ma ogromne doświadczenie – od czujników i jednostkisterujące do algorytmów programowych, układów hamulcowych i technologii układównapędowych podkreśla Frank Jourdan, członek zarządu Continental AG.
Nowe pytania i nowe rozwiązania
Continental jest przekonany, że robo-taksówki to inteligentnerozwiązanie, które może sprostać wyzwaniom związanym z mobilnością miejską wmiastach przyszłości.
-„O wiele bardziej inteligentne jest współużytkowaniepojazdów bez kierowcy niż posiadanie niezliczonych prywatnych samochodów, którezajmując cenną przestrzeń – i to jest przestrzeń, która może przeznaczona naparki czy place zabaw”- zauważa Hohm
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Naprzykład w Berlinie około 3,5 miliona mieszkańców spędza średnio 70 minutdziennie w ruchu drogowym – i dotyczy to wszystkich rodzajów transportu, w tymtransportu publicznego. Wcodziennym życiu w Berlinie samochód jest po prostu mało używanym pojazdemkrótkodystansowym, który najczęściej stoi zaparkowany.
Podczas podróży w samochodzie znajduje się średnio … 1,3osoby. Średniadzienna odległość przejechana przez ruch drogowy w Berlinie przez przeciętnegotrzy razy dziennie wynosi łącznie 20,2 kilometra. Dlategoreagująca na wezwanie, roboto-taksówka bez kierowcy byłaby idealnymrozwiązaniem dla tego lepszej mobilności.
{https://www.youtube.com/watch?v=DD9fTvQqTNI}
„