IAA 2016: Ziehl-Abegg łączy producentów
Największymiwadami elektrobusów jest ograniczony zasięg oraz długi czas ładowania baterii.Ziehl-Abegg ma jednak pomysł jak zaradzić tym niedogodnościom.
Te dwautrudnienia znikają całkowicie źródłem energii jest ogniwo wodorowe. Ziehl-Abeggjako producent zaawansowanych urządzeń elektrycznych, w tym m.in. osi zsilnikami synchronicznymi w piastach kół ZAwheel zaprezentował na hanowerskichtargach IAA dwa pojazdy z napędem wodorowym oraz jeden elektrobus marki Ekova.
Te na wodór toautobusy, które skonstruowano na bazie nadwozi dwóch polskich producentów. Mowao Lider Tradingu, firmie produkującej autobusy marki Solbus oraz lubelskimUrsusie. Ogniwo paliwowe dostarczyła holenderska firma HyMove. Z kolei za częśćelektryczną napędu odpowiadają Ziehl-Abbeg oraz E-Traction.
„Nowy koncept pojazdu na wodóropiera się na sprawdzonych podzespołach. Prócz ogniw paliwowych, zbiorników nawodór znajdą się tam m.in. prądnica synchroniczna o mocy 200 kW oraz ośnapędowa ZAwheel z silnikami synchronicznymi w piastach kół produkcji firmyE-Traction.”- wymieniał prezes HyMove, JochemHuygen.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodałtakże, że choć na razie ogniwa wodorowe są drogą technologią to jednak wnajbliższych latach nastąpi duża zmiana w tej materii.
Niemieckiproducent dywersyfikując dostawców nadwozi chce w ten sposób tworzyćmaksymalnie elastyczną ofertę, która spełni oczekiwania klientów. Stądwspółpraca m.in. z VDL, Ekovą, Lider Tradingiem, Ursusem i Sileo.
„