IAA 2016: ZF wzmacnia swoją elektryczną ofertę
Niemiecki ZF oferuje szerokie portfolio produktów i usług wzakresie elektryfikacji pojazdów użytkowych. Firma koncentruje się na ciągłym rozwojuelektrycznych układów napędowych dla pojazdów miejskich i systemów hybrydowychstosowanych w transporcie dalekobieżnym.
Najnowsze produkty firmy obejmują pełną ofertę elektrycznych układównapędowych dla autobusów, autokarów i samochodów dostawczych. Bazują one na koncepcjielektrycznej osi portalowej typu AVE130 oraz kompaktowym silniku elektrycznym dlasamochodów dostawczych, który jest nową elementem oferty. Został on zastosowanypo raz pierwszy w koncepcji lekkiej ciężarówki e-Truck Mercedesa.
Oprócz tego ZF oferuje rozwiązania w kwestii hybryd, takie jakHybrid Traxon dla samochodów ciężarowych. Sektor pojazdów użytkowych równieżmoże korzystać z udogodnień, jakie do tej pory wypracowano w zakresieelektromobilności. Przykładem, tego, jest zmodyfikowana przez ZF całkowicieelektryczna oś napędowa dedykowana do zastosowania w lekkich samochodachdostawczych.
Wysoki moment obrotowy i mocne silniki wysokoprężne tonajbardziej wymagające komponenty, które stosuje się w pojazdach użytkowych.Niemniej, elektryfikacja samochodów dostawczych ma duży potencjał, ponieważ dlaniektórych klientów i samorządów hybryda lub napęd elektryczny jest najlepsząalternatywą.
„Wiele pojazdów użytkowych z ograniczonym przebiegiem dobowymmogą już być obsługiwany za pomocą elektrycznych napędów” – mówi FredrikStaedtler, szef Wydziału Technologii Pojazdów Użytkowych w ZF. Systemy te stająsię koniecznością w wielu dużych miastach metropolitalnych w Europie i Azji,które mają już przyjęte surowe normy emisji spalin. Całe floty pojazdów sączęsto wykorzystywane w tylko przy powrocie do macierzystej bazy, co oznacza,że ??samochody dostawcze i autobusy mogą powrócić np. do zajezdni autobusowej bytam je doładować.
Jako najnowszy dodatek do swojej szerokiej oferty rozwiązań zzakresu e-mobilności, ZF opracował centralny napęd elektryczny, który przybliżaautobusy miejskie i samochody dostawcze do jazdy z zerową emisją. Jest on idealnymrozwiązaniem dla pojazdów z układem napędowym podobnym do tych, które w danejchwili są używane w konwencjonalnych pojazdach, dzięki czemu można łatwozintegrować go z istniejącymi koncepcjami pojazdów. Fakt, że napęd może byćłączony z praktycznie każdym rodzajem osi wpływa na dużą elastyczność nowegoproduktu ZF.
Z kolei popularna portalowa oś AVE130 jest kolejnym idealnymrozwiązaniem dla autobusów niskopodłogowych, ponieważ wynikają z niej dwiekorzyści. Następuje ograniczenie masy pojazdu i dzięki temu np. można zwiększyćilość miejsc przewidzianych dla pasażerów.
Hybrydowe napędy do samochodów ciężarowych i autobusów
„