Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2016: Volvo promuje lekkie prowadzenie [FILM]

infobus
07.10.2016 11:08

Kierowcy spędzają za kółkiem wiele godzin, przez co częstocierpią na bóle ramion, karku i barków. Aby zmniejszyć ryzyko urazów związanychz pracą, w zeszłym roku Volvo Buses wprowadziło układ kierowniczy Volvo DynamicSteering (VDS), który znacznie ułatwia prowadzenie autobusu. Niedawnoopublikowane wyniki badań wykazują, że system pozytywnie wpływa na jakośćpracy.

Badanie przeprowadzone przez VTI, Szwedzki Zarząd Dróg iTransportu, analizowało napięcie mięśniowe podczas prowadzenia pojazdu z i bezukładu VDS i wykazało korzyści płynące dla kierowców. Podczas testów badanoaktywność różnych grup mięśni podczas skręcania w prawo i lewo, wjeżdżania narondo i jazdy prosto.

{https://www.youtube.com/watch?v=SmmxxH3Rhgw}

Napięcie mięśniowe

Wyniki pokazują, że VDS zmniejsza napięcie mięśniowe średnioo 20-30 procent, a przy niektórych manewrach nawet o 70%.

– Nie ma wątpliwości, że ten typ układu kierowniczego bezwątpienia poprawia jakość pracy kierowcy. Wielu kierowców odczuwa ból stawóworaz mięśni, dlatego też taki system przynosi im wiele korzyści – mówi dr AnnaAnund, profesor nadzwyczajny i kierownik badań w VTI.

Badanie wykazało również, że kobiety, które zazwyczajbardziej napinają mięśnie podczas prowadzenia autobusów, odczuwają takie samekorzyści z VDS jak mężczyźni.

Badanie kierowców

Po przeprowadzonych testach wszyscy kierowcy (w badaniubrało udział 20 osób) wskazali, że układ VDS przyniósłby wiele korzyści w ichcodziennej pracy, zmniejszając ból mięśni, szczególnie w okolicach ramion.

– Im dłużej trwały testy, tym bardziej kierowcy bylipozytywnie nastawieni do systemu. Właśnie takiego wsparcia potrzebują w pracy -mówi dr Anund.

Zapotrzebowanie klientów na VDS pokazują również wynikisprzedażowe. Po roku od wprowadzenia, ponad połowa długodystansowych autobusówVolvo sprzedanych w Europie jest wyposażona w układ VDS. Od jesieni 2017 rokusystem będzie dostępny również w miejskich i podmiejskich autobusach Volvo.

– Badania VTI potwierdzają pozytywny wpływ Volvo DynamicSteering na pracę kierowców jeżdżących w długie trasy oraz tych pracujących wmieście. Dzięki wprowadzeniu układu VDS również do autobusów miejskich, wielukierowców będzie mogło wjeżdżać w ciasne zakręty, pokonywać ronda i wykonywaćinne trudne manewry w bezpieczniejszy i bardziej zrelaksowany sposób – mówiMaria Gink Lövgren, ekspert ds. ergonomii Volvo Buses.

Volvo Dynamic Steering

To automatyczny system wybierając nierówności nawierzchni,VDS eliminuje wibracje oraz szarpnięcia kierownicy. Przy niskich prędkościachkierowanie pojazdem jest łatwiejsze o około 75 procent. Kierowanie jestsprawniejsze także dzięki temu, że kierownica powraca do środkowego położenia,gdy kierowca poluzuje nieco chwyt. Przy wysokich prędkościach autobus zachowujestały kierunek, nawet na nierównej nawierzchni. W 2015 roku Volvo DynamicSteering otrzymało pierwszą nagrodę w kategorii „Bezpieczeństwo” wkonkursie European Coach & Bus Week (ECW).