IAA 2016: Voith i koncepcja nowej generacji skrzyń Diwa
Voith na tegorocznych targach w Hanowerzezaprezentuje swoją bieżącą ofertę skrzyń biegów. Ponadto przedstawiona zostaniewstępna koncepcja kolejnej generacji przekładni z serii Diwa.
Producent zaznacza, że głównym celem prac projektowychjest dążenie do jeszcze lepszej integracji skrzyni biegów z jednostką napędową.Ponadto Voith chce osiągnąć jeszcze lepsze wyniki w zakresie obniżenia zużyciaenergii poprzez wdrożenie systemu hamowania odzyskowego. Do tego dodatkowy bieg i oddzielenieprzemiennika momentu obrotowego i ulepszony retarder mają wpłynąć nazwiększenie żywotności przekładni..
Ogólnie założenia projektu nowej Diwy opierają się wzasadzie na kalkulatorze różniczek, który sprawdził się w dotychczasowejpraktyce, nawet poprzez polepszenie parametrów rozruchu i przyspieszania zkilkukrotną zmianą biegów.
W celu jak najlepszego wykorzystania miejsca pomiędzysilnikiem a skrzynią biegów Voith planuje dodać centralną jednostkę doodzyskiwania energii przy hamowaniu. Kompaktowy silnik elektryczny, którypracuje pod napięciem 48 V wymaga niewielkiej dodatkowej przestrzeni i jestzintegrowany wokół tłumika drgań. W rezultacie, układ napędowy pozostaje zwartyi nie wymaga żadnego dodatkowego systemu, który ma być połączony za pomocąprzekładni pasowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Umiejscowienie między silnikiem a skrzynią biegówcentralnej jednostki odzysku energii zdaniem Voith'a ma wpłynąć na ponowne zdefiniowanieroli transmisji mocy w całym układzie napędowym. Ten quasi-hybrydowy napęd zapewni również dodatkowewsparcie dla silnika spalinowego podczas wymagających odcinków trasy i umożliwizasilanie dodatkowych komponentów takich jak klimatyzacja czy system informacjipasażerskiej.
Dodatkowo należy podkreślić, że technologia silnika onapięciu 48 V wpływa na uproszczenie czynności serwisowych. Pracownicy warsztatumogą wykonywać wszystkie czynności konserwacyjne przy przekładni bez koniecznościprzeprowadzania dodatkowych szkoleń z zakresu elektryki pokładowej.
Ponadto, Voith planuje oddzielenie konwertera momentuobrotowego Diwa i zwalniacza w celu optymalizacji przetwornika różnicy wodniesieniu do jego funkcji trakcyjnej. Jednakże obydwa komponenty nadal mogą stosowaćwspólny obieg oleju i wymiennik ciepła.
„