Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2016: VDL i premiera MidBasic electric

infobus
14.09.2016 12:36

Podczas 66 edycji hanowerskich targów IAA,które potrwają od 22 do 29 września VDL zaprezentuje elektrycznego midibusa. WHanowerze będzie miała miejsce premiera MidBasic electric.

Pojazd został zaprojektowany z myślą o eksploatacji naliniach charakteryzujących się bardzo małą ilością pasażerów w słabozaludnionych obszarach. Elektryczny MidBasic umożliwi podróż ośmiu osobom namiejscach siedzących. Innowacyjny, w pełni elektryczny układ napędowy zostałopracowany we współpracy z austriacką firmą Kreisel. W zależności od wybranegopakietu trakcyjnego MidBasic ma gwarantować zasięg na dystansie od 200 do 300km.

Midibus zbudowany został na podwoziu Mercedes Sprinter. Pojazd jestnapędzany silnikiem elektrycznym o mocy znamionowej 120 lub 150 kW. Zasobnikienergii to baterie produkcji firmy Kreisel. Jak podkreśla producent są oneniezwykle lekkie, co ma przełożyć się na mniejsze zużycie energii elektrycznej.

W elektrycznym MidBasic będą dostępne dwie opcje zabudowybaterii. W pierwszej VDL oferuje pojazd z zasobnikami o pojemności 72 kWh, coma się przekuć na pokonanie na jednym ładowaniu dystansu do 200 km. W opcjidrugiej mamy do dyspozycji baterie o pojemności 92 kWh. W ten sposób zasięgmidibusa ulega zwiększeniu do 300 km.

Dzięki temu, że baterie są chłodzone cieczą orazumieszczono je w podwoziu pojazdu uzyskujemy dwie korzyści. Po pierwsze nie mastrat w przestrzeni pasażerskiej. Po drugie środek ciężkości pozostaje naniskim poziomie. Z kolei za sprawą systemu inteligentnej gospodarki cieplnej zasięgod 200 do 300 km jest osiągalny również w bardzo niskich temperaturach. Ponadtointeligentne zarządzanie ciepłem oferuje możliwości wstępnego ogrzania lubschłodzenia wnętrza.

Szybkie ładowanie jest możliwe dzięki montowanemustandardowo złączu plug-in i ładowarce o mocy 22 kW. Wtyczka typu Combo 2powoduje, że MidBasic electric może korzystać z punktów doładowania, z którychkorzystają np. samochody osobowe, a także gwarantuje możliwość elastycznegodopasowania się do dalszej rozbudowy infrastruktury towarzyszącej. W efekcieprzewoźnik praktycznie nie ma potrzeby inwestowania swoich środków w ładowarkę.

Pojazd jest przystosowany do hamowania odzyskowego. VDLpostawił na system KERS (Kinectic Energy System Recovery), który jest znany odwielu lat z bolidów Formuły 1 oraz niektórych autobusów z silnikiem diesla.Dzięki jego zastosowaniu wyeliminowano konieczność stosowania retardera orazzmniejszono częstotliwość przeglądów i serwisu układu hamulcowego.

Rozwój serii MidBasic electric jest kolejnym ważnymkrokiem w ekspansji VDL w segmencie elektrycznych autobusów. Nowa konstrukcjaholenderskiego producenta ma wypełnić zapotrzebowanie na czyste, ciche, wydajnepojazdy, które spełnią oczekiwania użytkowników operujących na liniach strictelokalnych.