Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2016: Oszczędne silniki Scania

infobus
22.09.2016 11:32

Wszystkiesilniki Euro 6 zastosowane w pojazdach Scania nowej generacji zostały wyposażonew nowy system sterowania oraz zmodernizowany osprzęt. Układ chłodniczy owyższej wydajności w połączeniu z innymi udoskonaleniami przyczyniły się dozmniejszenia zużyciapaliwa o 3%. Scania wprowadza również nowy, 13-litrowy silnik o mocy 500 KM.Skrzynia biegów Scania Opticruise pozwala na szybszą i bardziej płynną zmianęprzełożeń.

Wszystkie13-litrowe silniki Scania, w tym najnowszy o mocy 500 KM, zostały wyposażonejedynie w system SCR (Selective Catalytic Reduction).

? „Opracowane przez nas udoskonalenia w silnikach wysokoprężnych w pojazdach nowejgeneracji pozwoliły na ograniczenie spalania o 3%. Innymi słowy przewoźnicydostają bardziej wydajne źródło napędu, optymalnie dostosowane do wykonywanejprzez nich pracy” ? komentuje Björn Fahlström, Vice President, Scania Trucks.

Użytkownicydziałający w transporcie długodystansowym mogą zmniejszyć zużycie paliwa okolejne 2% dzięki udoskonalonej aerodynamice pojazdów, będącej prawdopodobnie najlepsząwśród samochodów ciężarowych.

? „Nasze nowe, niezwykle oszczędne pojazdy długodystansowe z silnikami Euro 6zapewniają ograniczenie spalania na poziomie 5%, w porównaniu z analogicznymipojazdami obecnie produkowanego modelu Scania Streamline. W przypadku samochodupokonującego 150 000 km rocznie, oznacza to 2200 l oleju napędowego mniej iwyraźnie niższe wydatki na paliwo” ? mówi Fahlström.

Ułamkisekund

Dozautomatyzowanej skrzyni Opticruise wprowadzono hamulec wałka pośredniego. Wrazz nowym oprogramowaniem sterującym skraca on czas synchronizacji wałkapośredniego i głównego, a zatem kolejny bieg zostaje włączony niemalnatychmiast.

? „Hamulec wałka pośredniego sprawia, że w skrzyni GRS905, popularnej wtransporcie długodystansowym, zmiana biegu w optymalnych warunkach może odbywaćsię w ciągu zaledwie 0,4 s. A zatem, czas zmiany przełożenia uległ skróceniuniemal o połowę. Przekłada się to na harmonijną pracę układu napędowego, którąmożna odczuć za kierownicą” – wyjaśnia Fahlström.

Zrównoważonerozwiązania

Scaniaudostępnia najszerszą ofertę silników Euro 6 spośród wszystkich europejskichproducentów pojazdów ciężarowych. Poza oszczędnymi jednostkami zasilanymizwykłym olejem napędowym, w obecnej generacji pojazdów oferuje silniki zasilanepaliwami alternatywnymi, w tym biodieslem FAME, RME i HVO, a także gazem,biogazem oraz etanolem ED95.

? „Będziemy systematycznie wprowadzać kolejne silniki zasilane paliwami alternatywnymi.Wyjątkiem jest HVO, które może być stosowane we wszystkich naszych silnikachEuro 6, niezależnie od generacji pojazdu” ? dodaje Fahlström.