Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2016: Nowy Solaris Urbino 12 Hybrid

infobus
26.09.2016 09:11

Podczas targów w Hanowerze Solaris pokazał hybrydową nowośćUrbino 12 Hybrid wyposażoną w innowacyjny szeregowy system HybriDriveamerykańskiego producenta BAE Systems.

W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny,który zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z koleiładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiejpojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektrycznynapęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwychsubstancji do atmosfery.

W nowym hybrydowym Urbino 12 Solaris oferuje opcjonalniemożliwość zamontowania systemu Stop-and-Go, który całkowicie wyłącza pracęsilnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie gow trybie bezemisyjnym. Oprócz tego klienci będą mogli zdecydować się na systemArrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowego już podczaspodjeżdżania autobusu do przystanku. Dzięki tym rozwiązaniom nowy pojazdhybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego iwedług przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwapotrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha pracapojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu, szczególniew zatłoczonych centrach miast.

Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametramijezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynneprzyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowaniaodzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest wpostaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachuautobusu. Pojazd prezentowany na targach IAA wyposażony jest w baterie ołącznej pojemności 11,6 kWh. W najbliższym czasie będą dostępne dwie dodatkowewersje magazynowania energii: superkondensatory o pojemności 0,82 kWh oraz baterielitowo-jonowe o pojemności 31,8 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego ? w wieżysilnika oraz na dachu pojazdu ? nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich wpojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jakw Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

Dane techniczne ? nowy Solaris Urbino 12 Hybrid

Długość

12000 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość

3100 mm

Rozstaw osi

5900 mm

Oś przednia

Oś niezależna
ZF RL 82 EC

Oś napędowa

ZF AV 132

Przełożenie osi i = 5.13

Zwis przedni

2 700 mm

Zwis tylni

3 400 mm

System hybrydowy szeregowy

BAE HybriDrive

Silnik spalinowy

CUMMINS ISB 4.5

Silnik elektryczny

BAE HDS 100

moc szczytowa 190 kW

Zbiornik paliwa

200 l

Zbiornik AdBlue

40 l

Klimatyzacja

Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy

Układ drzwi

2-2-2

Miejsca siedzące

24

Miejsca siedzące dostępne z niskiej podłogi

09