Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2016: MAN wchodzi w MINI. Z TGE [FILM]

infobus
26.09.2016 09:53

Wiele wskazuje na to, że najnowszy produkt Volkswagena będzie można kupić w wersji pasażerskiej albo jako VW Crafter albo MAN TGE. Podobnie będzie z podwoziami. Tym samym marka MAN zadebiutuje w segmencie MINI.  Kto o tym zadecyduje?Klienci.

Prestiżowy tytuł

Wydawało się, że o takim wejściu na rynek można tylkopomarzyć. A jednak jest to fakt. Międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy z24 krajów zajmujących się tematyką samochodów użytkowych wskazało na nowegoCraftera jako najlepszy samochóddostawczy 2017 roku.

Crafter, model opracowany całkowicie od podstaw będzieprodukowany w nowej fabryce Volkswagena we Wrześni. Model nowej generacjizostał stworzony zgodnie z życzeniami użytkowników i wyposażony w liczneinnowacyjne rozwiązania oraz w bogaty zestaw systemów asystujących. Co ciekawe,Nowy Crafter otrzymał prestiżowy tytuł Van of the Year jeszcze zanim zostałwprowadzony do sprzedaży.

Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, drEckhard Scholz odebrał odznaczenie z rąk przewodniczącego jury JarlathaSweeney'a podczas IAA w Hanowerze.Scholz skomentował: „Cieszymy się, że po wyróżnieniu modelu serii T w zeszłymroku, teraz ten szczególny tytuł zdobywa nowy Crafter. Jesteśmy bardzo dumni znaszego najnowszego produktu oraz z załogi, która zrobiła wszystko, by uczynićCraftera najlepszym dużym transporterem na rynku. To wyróżnienie będzie dla naswsparciem podczas wprowadzania samochodu do sprzedaży”.

MAN czy Volkswagen

Wiele wskazuje na to, że najnowszy pojazd Volkswagena w wersjipasażerskiej będzie można go kupić albo z logo Volkswagena (jako Crafter), alboMAN (jako TGE). O wyborze marki na przednim grillu zadecyduje większa lokalnośćklientów wobec którejś z tych marek, połączonych i tak w jeden organizm VolkswagenTruck & Bus. Poniżej prezentujemy film o wersji MAN TGE:

{https://www.youtube.com/watch?v=09_-ckzgAj8}

Najważniejszymi rynkami dla MAN TGE są, obok obszaruniemieckojęzycznego, kraje Europy Południowej iPołudniowo-Wschodniej.Przede wszystkim tradycyjnie mocne rynki Włoch i Francji, które wedługstatystyki homologacji w ostatnich latach zgłosiły ponad 120000 nowychhomologacji rocznie w segmencie C/D. Nie można zapomnieć o państwach Beneluxu io Zjednoczonym Królestwie, których rynki wciąż rosną i na których obecnierównież sprzedaje się ponad 120000 pojazdów. Według prognoz, w Niemczechrównież spodziewane są podobnie wysokie liczby. Wspomniana na wstępiekonsolidacja parametrów i rynków pozwala spodziewać się w przyszłości w krajupodobnego wzrostu do około 125000 pojazdów. Liczby, które pozwalajązwiarą patrzeć w przyszłość.

Początek sprzedaży nowego MAN TGE rozpoczyna się w marcunastępnego roku. Początek produkcji w kwietniu 2017 r. Wprowadzenie na rynek wNiemczech, Austrii, w Szwajcarii iHolandii nastąpi dwa miesiące później.Na kolejne europejskie rynki nowy MAN trafi jesienią. W pozostałychprzewidzianych krajach transporter ten będzie dostępny w roku 2018.

Grupy odbiorców nowego pojazdu MAN TGE są przy tym takróżnorodne, jak ich zakres działania. Największe zapotrzebowanie zgłaszajągrupy zawodowe „logistyka”, „usługi kurierskie, ekspresowe i przewozu paczek”,”usługi dla klientów” i „rzemiosło”. MAN tradycyjnie widzi swoje mocne strony wlogistyce i budownictwie. Ale także wymagania specyficzne dla danej branży zzakresu rzemiosła i transportu pasażerskiego należeć będą w przyszłości doobszarów zastosowania „samochodu ciężarowego” firmy MAN Truck & Bus. Bezwzględu na dużą wszechstronność MAN TGE, punkt ciężkości instrumentów pochodnychpowinien, zgodnie z dużą akceptacją w rzemiośle budowlanym, koncentrować sięwokół podwozia z napędem na wszystkie koła lub na tył. Należy przy tymspodziewać się, że oczekiwania klientów, według dużych rezerw ładunkowych,ożywią segment pojazdów powyżej 3,5 tony dopuszczalnego ciężaru całkowitego. Wtym celu w Europie na rozpoczęcie sprzedaży do dyspozycji są wyspecjalizowanisprzedawcy pojazdów MAN TGE jako kompetentne osoby do kontaktu. Skuteczneporozumiewanie się z różnymi producentami nadwozi jest w związku z tym tak samooczywiste jak i ścisła współpraca z odpowiednimi klientami korporacyjnymi. Niezapominajmy: kombi z wysokiej jakości wyposażeniem w wersji zdziewięciomasiedzeniami do przewozu osób. Ponadto nowa seria korzysta z profesjonalnegoserwisu MAN. Jest on znany między innymi z nieskomplikowanego udzielania pomocyrównież bez ustalonego terminu w warsztacie, szybkiego wsparcia ? w sytuacjachawaryjnych również wweekend i nocą ? oraz z bardzo długich godzinotwarcia. Oczywiście serwis koncentruje się przy tym zarówno na całympojeździe, jak i na elastycznych zleceniach konserwacji i naprawy. Przedłużeniegwarancji, gwarancja mobilności oraz 24-godzinne usługi awaryjne dopełniajązakres usług warsztatu.

Silniki

W MAN TGE nadchodzi całkowicie nowa generacja silnikówwysokoprężnych. Ten silnik zadebiutował przed ponad rokiem w znanym na całymświecie i odnoszącym sukcesy pojeździe Volkswagen Transporter a w związku z tymreprezentuje dłuższy cykl życia i większą niezawodność. Dodatkowo jest onwyposażony w chłodnicę powietrza doładowującego i silnik czterocylindrowy zturbodoładowaniem i zaprojektowany został specjalnie ze względu na „twarde” iróżnorodne (trasy krótkie i długie) wymagania lekkiego pojazdu użytkowego.Oszczędność i niezawodność oraz planowanie na wiele setek tysięcy kilometrówokresu minimalnego przebiegu były tym samym największym priorytetem. Cechy,które MAN TGE uczynił swoją zaletą, obiecując tym samym najlepsze wynikizarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym. W ofercie są silniki wysokoprężne1968 cm3 o mocy 75 kW / 102 KM, 90 kW / 122 KM, 103 kW / 140 KM i 130 kW / 177KM. Przy czym silniki te zwiększają moment obrotowy z 280 Nm na powyżej 300 Nmi z 340 Nm aż do 410 niutonometrów. Zużycie paliwa wynosi między 6,7 a 7,0litrów diesla na 100 kilometrów i plasuje się w ten sposób na najniższympoziomie w tym segmencie. W efekcie wartości emisji CO2 wynoszą między 175 a184 g/km. Oczyszczanie spalin w myśl normy Euro 6 odbywa się przez katalizatorSCR, który pobiera środek AdBlue ze zbiornika o pojemności 18 litrów.Przeciętne zużycie czynnika reaktywnego wynosi około 0,15 litra na 100kilometrów.

Napęd

W zależności od planowanego zastosowania klient możewybierać między trzema rodzajami napędu. Wybór rozpoczyna się w segmenciezwykłego napędu na przód. Obiecuje on w porównaniu z napędem na tył, ze względuna położenie podłogi przestrzeni ładunkowej o około 100 milimetrów niżej iwynikające z tego najniższe krawędzie ładunkowe w całej serii MAN TGE,największą pojemność przestrzeni ładunkowej wielkości około 18 metrówsześciennych. Kolejna zaleta: Kompaktowa jednostka napędowa poprzecznieusytuowanego silnika i przekładni redukuje dodatkowo ciężar własny pojazdu izwiększa tym samym maksymalny ciężar użyteczny przy porównywalnej karoserii.Dopuszczalna masa całkowita wersji z napędem na przód rozciąga się od 3,0 do4,0 ton.

To samo dotyczy napędu na wszystkie koła: Ze względu naidentyczną technologię konstrukcyjną w przedniej części pojazdu, maksymalnyciężar całkowity zamyka się również tu w okolicach 4,0 ton. Umożliwia to wsamochodzie ciężarowym ładowność około 1,35 tony. Zalety trakcyjne 4×4 sąwidoczne jak na dłoni. Wszędzie tam, gdzie trzeba pracować poza asfaltowądrogą, wersja z napędem na wszystkie koła znajdzie swoje przeznaczenie. Dotyczyto oczywiście również krajów i regionów górzystych o dużych wzniosach ispadkach nachylenia drogi lub gdzie są szczególnie śnieżne zimy.

Wersje z napędem na tył znajdują szczególne upodobanie wdużych obciążeniach. Inaczej niż jego bracia, klasyczna koncepcja napędowa zsilnikiem i przekładnią ułożonymi wzdłużnie, bierze na swoje bary tonaż od 3,5do 5,5 tony dopuszczalnego ciężaru całkowitego. Oprócz tego napęd na tylne kołazapewnia indywidualne podejście do rozkładu obciążeń i oferowany jest przedewszystkim w kombinacji jako ciągnik w trybie z przyczepą. Podczas gdy wersja3,5-tonowa przenosi siłę przez otwarty mechanizm różnicowy na pojedyncze koło,w wersjach 5,5 ton o odpowiednią trakcję przy niewielkim nacisku napowierzchnię troszczą się koła bliźniacze. Jest to szczególną zaletą napodłożach luźnych i nieutwardzonych. Poza tym określone przełożenia międzykołem a osią dbają przy każdym całkowitym ciężarze zestawu drogowego oadekwatny rozwój siły.

Do wyboru są, w zależności od silnika, 6-biegowa przekładniazmianowa stopniowa lub 8-biegowa przekładnia automatyczna. Duża liczba biegówzapewnia mniejsze przełożenia. Z bardzo pozytywnym skutkiem dla zużycia izwinności: Dzięki tak dużemu zakresowi silnik wysokoprężny pracuje wewszystkich zakresach prędkości obrotowej z optymalnym współczynnikiemsprawności bez utraty siły ciągu. Podczas gdy ósmy bieg przeznaczono doredukcji prędkości obrotowej, a tym samym uzyskania poziomu overdrivepozwalającego na oszczędne zużycie paliwa, skrócony pierwszy bieg ułatwiaruszanie z pełnym załadunkiem lub w trybie z przyczepą. Obie skrzynie biegówmożna łączyć z napędem na wszystkie koła. Dodatkowo opcjonalnie do napędutylnego jest dostępna poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego. Mechanicznaprzystawka odbioru mocy o mocy do 40 kW możliwa jest w połączeniu z przekładniązamontowaną wzdłuż w napędzanym na tył modelu MAN TGE (p. także nadwozia iprzebudowa).

Podwozie

Podwozie nowego MAN TGE z niezależnym zawieszeniem kół zprzodu (kolumna McPhersona) i sztywną osią na resorach piórowych z tyłu podwzględem dostosowania nie ma sobie równych w segmencie transporterów. Tu przyprojektowaniu na pierwszym planie były zawsze bezpieczna i doskonała obsługa imarzenie o idealnych, podobnych jak w samochodzie osobowym, właściwościachjezdnych. Dzięki temu MAN TGE z napędem na przód, na wszystkie koła a także natył, nawet przy maksymalnym załadunku oczarowuje doskonałą dynamika istabilnością jazdy. Progresywne w różnym stopniu charakterystyki resorów, jakrównież warstwy resorów piórowych (do trzech), stabilizatory na obu osiach iduża sztywność ramy i karoserii wnoszą swój wkład w bezpieczne użytkowanie.Modele z pojedynczym ogumieniem stoją na kołach o rozmiarze 235/65 16 C,podwójne ogumienie prowadzi do różnic 205/75 16 C. Na życzenie można zamówićinne rozmiary opon i felg.

Wyjątkowo dynamiczną charakterystykę jazdy wspieraelektromechaniczny układ kierowniczy. Stanowi on podstawę dla różnorodnychfunkcji bezpieczeństwa i komfortu, które mają zastosowanie w rozlicznychsystemach asystenckich kierowcy. I tak, przykładowo, konieczne aktywnedziałania korygujące kierowanie, jak przy asystencie parkowania, możliwe sądopiero przy tym odłączonym od silnika układzie kierowniczym. Poza tymelektromechaniczny układ kierowniczy zużywa o wiele mniej energii w porównaniuz tradycyjnym wspomaganym układem kierowniczym z pracującą nieustannie pompąwspomagania. Pozwala to zaoszczędzić spirytus i redukuje emisję CO2. Przyrozstawie osi wynoszącym 3638 milimetrów koło skrętu pojazdu z napędem przednimleży w podręcznikowym zakresie 13,6 metra.