Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2016: MAN pokaże elektryczny autobus. Jesienią

infobus
15.07.2016 08:29

Na specjalnym spotkaniu zdziennikarzami, zarząd MAN Truck & Bus przedstawił swoje planyekspozycyjne na zbliżające się targi pojazdów użytkowych wHanowerze. Będzie się działo!

Najważniejsza wiadomość dotyczypremiery koncepcyjnego autobusu miejskiego MAN z napędemelektrycznym, który zostanie pokazany na jesiennym stoisku koncernu podczasIAA. Najprawdopodobniej będzie to wersja przegubowa w miętowym,ekologicznie kolorze.

Preseria w 2018 r.

Pierwsze autobusy elektryczne MAN będąoparte na modułowej rodzinie Lion`s City. Przy ich projektowaniukoncern skorzystał ze swoich wieloletnich doświadczeń zeksploatacji autobusów hybrydowych.

Seryjna produkcja całkowicieelektrycznych autobusów ? w ramach nowej generacji Lion`s 4City -ma ruszyć przed 2020 rokiem, podczas gdy pierwsze testy drogowe(kilku / kilkunastu pojazdów z preserii) rozpoczną się pod koniec2018 roku. To dość daleka perspektywa, ale MAN nie zamierza tutajprzeprowadzać żadnej rewolucji. To ma być ewolucja w e-mobilność.I to dość optymistyczna. Do 2030 r. MAN Truck & Bus planujezgarnąć 50 procent udział w sprzedaży bezemisyjnych autobusówmiejskich.

Co warto podkreślić, wszystkie elektryczne pojazdypowstaną fabryce MAN w Starachowicach, a e-technologia ma byćsynergicznie rozwijana i wykorzystywana przez całą GrupęVolkswagena, korzystając także z doświadczeń z doświadczeń zsektora samochodów osobowych.

Ładowanie i gabaryty

W zakresie technologii ładowania, MAN? w pierwszym kroku ? wybrał szeroko rozpowszechnionątechnologię szybkiego ładowania poprzez pantograf plus możliwośćwolnego ładowania pojazdu w nocy (plug-in). Ponadto firma pracuje nad jedną,modułową platformą technologiczną, która zintegruje różnesystemy ładowania i przechowywania energii. Jej premieraprzewidziana jest na IAA 2016 ? razem z gotowym pojazdem.

Początkowa e-oferta MAN-a obejmujezarówno niskopodłogowe pojazdy standardowe o długości 12 m , jaki przegubowe o długości 18 m. Ich parametry eksploatacyjne sąuzależnione od wyboru systemu ładowania ? przy plug-in MANoferuje baterie o pojemności powyżej 300 kWh, co przekłada się nazasięg ponad 200 km. Z kolei przy szybkim ładowaniu poprzezpantograf przewidziana pojemność baterii to 80-160kWh przy zakresie10-20 km.

Opłacalna technologia

-?Zapewnienie optymalnego napędu dlakażdego obszaru w zakresie transportu była i jest najważniejszymcelem MAN. Dziś rodzina Lion`s City oferuje, obok technologiisilników wysokoprężnych Euro 6, szeroką gamę alternatywnychnapędów i to we wszystkich wariantach długości. MAN konsekwentnie dąży dozaoferowania swoim klientom ekonomicznie opłacalnych itechnologicznie zaawansowanych pojazdów. Odnosi się to zarówno doautobusów z silnikami diesla i na paliwa alternatywne, jak i do rozwiązań zzakresu e-mobilności w segmencie autobusów miejskich? -powiedział Joachim Drees, CEO MAN Truck & Bus AG.

Reszta nowości MAn, które ujrzą dziennie światło podczas IAA 2016 w kolejnych artykułach na stronach InfoBusa.