Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2016: MAN i Neoplan gotowi na wszystko

infobus
22.09.2016 15:36

Otwarcierynku dla dalekobieżnych autobusów w Niemczech trzy lata temu było najlepszymczynnikiem poprawiającym wizerunek segmentu autobusów turystycznych. Wskutektego również inne kraje postawiły na liberalizację w obszarze transportudalekobieżnego. Gwałtownie wzrasta liczba połączeń międzynarodowych.

Odtego czasu autobus bardzo dobrze zakorzenił się w głowach wielu Europejczykówjako korzystny cenowo i przyjazny dla środowiska środek transportu. I tak wzeszłym roku z autobusu dalekobieżnego skorzystało tylko w Niemczech ponad 20milionów pasażerów.

Tenobszar zastosowania wymaga jednak pojazdów szczególnych. Dlatego od stycznia2016 roku w Niemczech wszystkie nowo zarejestrowane autobusy dalekobieżneposiadają przynajmniej dwa miejsca na wózek inwalidzki oraz możliwośćswobodnego wejścia do pojazdu. Jak pokazują egzemplarze pokazowe zaprezentowanena tegorocznych targach IAA, firma MAN Truck & Bus spełnia to wymaganie wkażdym segmencie, oferując te opcje w swoich autokarach. Wejście do pojazdówwysokopodłogowych w modelu MAN Lion's Coach (tak samo, jak w nowym modeluNEOPLAN Tourliner) jest ułatwione dzięki windzie. Do autokaru NEOPLAN Skylinerpasażerowie z ograniczeniem ruchowym dostają się za pomocą składanej rampy. Abyuzyskać potrzebne miejsce we wnętrzu pojazdu, firma MAN znalazła rozwiązaniebardzo wygodne dla przewoźników autobusowych ? poprzez zsunięcie do sześciusiedzeń podwójnych na jednym systemie szynowym. W razie potrzeby oszczędza toprzedsiębiorcom autobusowym konieczności demontażu siedzeń. Siedzenia pozostająw pojeździe, więc przebudowę tę można przeprowadzić w ciągu kilku minut nietylko w zajezdni, ale także będąc w trasie.

Oprócztych rozwiązań modele NEOPLAN Skyliner zbierają punkty także za systemyzwiększające wydajność i systemy wspomagania, jak przewidujący tempomat MANEfficientCruise z funkcją biegu jałowego MAN EfficientRoll, czy asystentwspomagania koncentracji MAN AttentionGuard. Dodatkowo nowe siedzenia pasażeraw autokarze MAN Lion's Coach oferują jeszcze większą wygodę na dłuższychtrasach dzięki regulowanym zagłówkom.

Konsekwentnaefektywność: MAN Lion's Coach EfficientLine

KonfiguracjaEfficientLine zapewnia wyjątkowo skuteczną kombinację różnych elementówwyposażenia zwiększających wydajność. Jego ważną część stanowi zoptymalizowanyukład przenoszenia napędu z silnikiem D2676 LOH o mocy 460 KM (338 kW). Doakcji wkracza zautomatyzowana przekładnia 12-biegowa TipMatic zezoptymalizowaną strategią przełączania oraz napędowa oś Eco-Hypoid z dłuższymmomentem przełożenia wynoszącym i = 2,73. Mimo zoptymalizowanego układuprzenoszenia napędu z większym silnikiem i zautomatyzowaną skrzynią biegówkonfiguracja EfficientLine jest o 100 kg lżejsza niż najczęściej konfigurowanywariant MAN Lion's Coach.

Następnązaletą nowego autokaru są opony oszczędzające paliwo, które zamontowano naalufelgach i wyposażono w system kontroli ciśnienia w oponach MAN Tyre PressureMonitoring (TP). Zapewnia to utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponach, coopłaca się przy zużyciu paliwa i opon. Osłony wycięcia koła na osi tylnejpoprawiają dodatkowo aerodynamikę pojazdu. Zmniejsza to zużycie w porównaniu doautobusów bez osłon błotnika ze zużyciem paliwa wynoszącym 0,3 l/100 km.

Maksymalnemożliwości w zakresie oszczędzania uzupełnia profesjonalne szkolenie kierowcówprzeprowadzane przez zespół MAN ProfiDrive. Przez dwa dni kierowca zdobywanajpierw wiedzę dotyczącą pojazdu jako bazę umożliwiającą właściwą obsługę, anastępnie uczestniczy w szkoleniu z ekonomicznej jazdy.

AutokarNEOPLAN Skyliner: Historia sukcesu pisze się dalej

Odczerwca 2015 roku autokar NEOPLAN Skyliner jest dostępny w wersji Euro 6. Tenautobus dwupiętrowy klasy Premium jest atrakcyjny ze względu na optymalnepołączenie ekonomiczności, zmniejszenia zanieczyszczeń i ekskluzywnegokomfortu. Nagrodzony projekt „Sharp Cut” o jasnym, spójnym profilu zapewnianajlepsze parametry aerodynamiczne. Pociągają one za sobą oszczędności paliwado pięciu procent w porównaniu z autobusami dwupiętrowymi bez aerodynamiczniezoptymalizowanej budowy. Model NEOPLAN Skyliner ustala nowe standardy dotyczącerównież bagażnika: 11 m3 to wystarczająco dużo miejsca na bagaż.

Przestronnewnętrze oferuje maksymalną swobodę ruchów w autobusie dwupiętrowym. 83 miejscasiedzące sprawiają, że autobus jest optymalnym rozwiązaniem do zastosowania wtransporcie dalekobieżnym. Wyposażenie do transportu dalekobieżnego z wyświetlaczemcelu podróży i gniazdkami wtykowymi o napięciu 230 V lub/i portami USB przywszystkich miejscach siedzących oraz nowy fotel kierowcy ze zoptymalizowanąpozycją zapewniają zwiększony komfort pasażerów i kierowcy. O rozrywkę podczasdługich podróży dba również system Onboard Entertainment. Oprócz możliwościkorzystania z sieci bezprzewodowej WLAN na pokładzie autokaru dostępne jesttakże centrum multimedialne Multi Media Coach Advanced z dwoma 19-calowymi ijednym 15-calowym monitorem TFT na górze oraz 15-calowym płaskim ekranem nadole pojazdu. Dla specjalnych potrzeb MAN Bus Modification Center w Plauenoferuje szeroką paletę możliwości doposażenia.

Naspecjalne żądanie: Wyjątkowe adaptacje z Plauen

W MANBus Modification Center autobusy stają się jednostkami unikatowymi. Dzięki temupracownicy o różnych profilach zawodowych przeobrażają na przykład autokar MANLion's Coach w VIP-owski autobus wahadłowy dla prezydenta Uzbekistanu albomodel NEOPLAN Cityliner w salę koncertową na kółkach o mocy audio wynoszącej1000 W. W tym wyjątkowym autobusie oprócz salonu z tyłu pojazdu zamontowanotakże zestaw głośników Plug & Play z obudową Bass Reflex, który wpołączeniu ze wzmacniaczem zapewnia głębokie, niskie tony także przyekstremalnie kompaktowych pomiarach. Osiem oddzielnych i osobnoskonfigurowanych kanałów wzmacniacza pozwalają na konfiguracje systemowe zpojedynczym wzmacniaczem. Aby osiągnąć wyjątkowy komfort pasażera w tymniezwykłym autobusie, specjaliści BMC zamontowali szklany dach, spersonalizowanąkuchnię oraz system rozrywki, który zapewnia dostęp nie tylko do siecibezprzewodowej WLAN, lecz także do muzyki, filmów i e-booków. Na targach IAA2016 po raz pierwszy zaprezentowane zostaną opcje indukcyjnego ładowaniatelefonów komórkowych. Dzięki efektom świetlnym LED i innym elementomoświetleniowym autobus może prezentować indywidualną świetlaną aurę. Amożliwości doposażenia są nieograniczone.