IAA 2016: Elektryczny Crafter od 2017 r.
Mocne wejście nowego Craftera ? pojazd od razu otrzymałtytuł „Van of the Year 2017”, a równolegle niemiecki koncern pokazał ten model wwersji elektrycznej. To bardzo interesująca perspektywa dla wielu branż ? w tymrównież pasażerskiej.
Nowy Crafter to furgon Volkswagena opracowany całkowicie odpodstaw i produkowany w nowej fabryce Volkswagena we Wrześni. Model nowejgeneracji został stworzony zgodnie z życzeniami użytkowników i wyposażony wliczne innowacyjne rozwiązania oraz w bogaty zestaw systemów asystujących.
Co ciekawe, Nowy Crafter otrzymał prestiżowy tytuł Van of the Yearjeszcze zanim został wprowadzony do sprzedaży!
e-Crafter
Tytuł „Van of the Year 2017” oztsał wręczony podczas targówIAA 2016, gdzie koncern pokazał równie studyjnego e-Craftera ? samochóddostawczy nieemitujący szkodliwych substancji, a tym samym szczególnie nadającysię do zastosowania w miastach. To bardzo interesująca perspektywa dla wielubranż ? w tym również pasażerskiej.
Już w pierwszych założeniach konstrukcyjnych nowego Crafteraprzewidywano wykorzystanie, jako jednej z wersji, napędu elektrycznego. PrezesZarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, dr Eckhard Scholz zwraca uwagę, żemodel ten już wkrótce znajdzie się w produkcji: „już w roku 2017 pierwszee-Craftery trafią do klientów”.
Charakter nowego, bezemisyjnego Craftera nie zmienił się zpowodu zastosowania napędu elektrycznego. Studyjny model, tak jak i seryjny,odznacza się dużą wytrzymałością i zapewnia bardzo dużą ładowność. Przedziałładunkowy ma pojemność aż 11,3 m3, a jego maksymalna wysokość to 1.961 mm,odległość między nadkolami wynosi 1.380 mm, a maksymalna długość ? 4.855 mm.Oznacza to, że wymiary przestrzeni ładunkowej e-Craftera są takie same, jakwersji z silnikami spalinowymi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki elektrycznej jednostce napędowej o mocy 100 kWstudyjny e-Crafter, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi 4,25 tony,rozpędza się do dopuszczalnej prędkości maksymalnej wynoszącej 80 km/h. Dziękitemu równie dobrze sprawdzi się on na miejskich obwodnicach, jak i napozamiejskich drogach. Ponieważ silnik e-Craftera prawie natychmiast pouruchomieniu uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 290 Nm, samochódcharakteryzuje się dobrymi osiągami, które są bardzo przydatne podczascodziennych zadań, i to nawet gdy auto przewozi ładunek o maksymalnej masie1.709 kg.
Zestaw akumulatorów studyjnego auta, które w Hanowerze jestpokazywane po raz pierwszy, składa się z 312 ogniw o łącznej pojemności 43kilowatogodzin. Akumulatory umieszczono pod podłogą – dzięki temu niezmniejszyła się pojemność przedziału ładunkowego. Akumulatory umożliwiająe-Crafterowi pokonanie, zależnie od wersji auta, ponad 200 km. W zależności odnatężenia prądu (czyli rodzaju stacji ładującej) akumulatory można naładować w80 procentach w czasie zaledwie 45 minut. W konstrukcji e-Craftera przewidzianozastosowanie akumulatorów jakie pojawią się w przyszłości. Dzięki nim autobędzie mogło uzyskać zasięg nawet 400.Prędkość maksymalna to 80 km/h
Znaki charakterystyczne
e-Craftera można poznać z przodu dzięki światłom dziennymLED w formie litery C, która jest charakterystycznym wyróżnikiem elektrycznychsamochodów Volkswagena.
W kabinie kierowcy, zamiast obrotomierza znajduje się tzw.”powermeter”; od wnętrz aut z silnikami wysokoprężnymi, kabina e-Craftera różnisię też kierownicą pokrytą skórą z niebieskim dekoracyjnym szwem oraz fotelamiw kolorze tytanowej czerni, z niebieskimi aplikacjami.
„