IAA 2016: Continental w Urbino 12 electric
Podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA wHanowerze, Solaris zaprezentował dwa pojazdy wyposażone w najnowocześniejszerozwiązania technologiczne oraz opony od Continental. Jednym z pojazdów byłwyróżniony tytułem „Bus of the Year” Solaris Urbino 12 electric.
Wśród rozwiązań zaprojektowanych przez Continental w Urbino12 electric znajdziemy m.in. system elektroniki pokładowej trzeciej generacji ?KIBES 32 (sieć multipleksowa wraz z komputerem centralnym ZR 32) ? któregocelem jest optymalizacja okablowania i sposobu dystrybucji energiielektrycznej. W tej chwili komputer ZR32A będący jądrem systemu pracuje woparciu o dwa procesory działające niezależnie i odpowiadające za swoje zadania? poszczególnie za komunikację i przetwarzanie aplikacji.
Wnętrze „serca” systemu Kibes 32 stanowią dwa procesory 32bit(RISC), które obsługują 6 różnych protokołów CAN. Jego wewnętrznadiagnostyka i zgodność z protokołem SAE J1708/J1587 to kolejne z wielu atutów.Jego konstrukcja pozwala na swobodne programowanie poprze K-Line. Korzystając zmożliwości podłączenia 6 protokołów CAN możemy podłączyć do komputeracentralnego ZR32A do 16 multiplekserów, wszystkie urządzenia komunikujące siępo Powertrain CAN (PCAN), urządzenia otoczenia poprzez Instrumental CAN (ICAN)czy urządzenia obsługujące zabudowę poprze Body CAN.
Efektem tego jestoszczędność energii poprzez ograniczenie połączeń wiązek elektrycznych, a co zatym idzie, zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdu i masy pojazdu orazredukcja zużycia paliwa.
Wśród innych rozwiązań Continental zastosowanych w zwycięskim autobusie Urbino 12są: przedni panel FAP, nowy wyświetlacz MultiViu Professional 12 oraz systemzarządzania elektroniką KIBES 32.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Opony pod kontrolą
Drugi autobus Solarisa pokazany podczas Targów IAA Continentalwyposażył nie tylko w trzecią generację opon Conti Urban HA3 M+S w rozmiarze275/70R22.5 150/145J, ale również w ContiPressureCheck – kompleksowy systembezpośredniego pomiaru ciśnienia i temperatury montowany wewnątrz opony.Czujnik przesyła dane do centralnego odbiornika (elektronicznego modułusterującego ? ECU). Moduł ten przetwarza dane, zapisuje ostrzeżenia i przesyłaje na wyświetlacz w kabinie ? co pozwala kierowcy w pełni (a co najważniejsze wczasie rzeczywistym) kontrolować stan ogumienia na wszystkich osiach. Takdokładny monitoring pozwala zapobiegać przedwczesnemu zużyciu opon i zmniejszaćryzyko awarii ogumienia, np. pozwala uniknąć wystrzału opony czy separacjiwarstw opasania bieżnika.
Takie prewencyjne podejście do zarządzania ogumieniemw autobusach, z wykorzystaniem ContiPressureCheck pozwala generować realneoszczędności ? prawidłowe ciśnienie zmniejsza opory toczenia, a tym samymzmniejsza zużycie paliwa. Natomiast bieżąca kontrola opóźnia niszczenie sięopon i pozwala zaoszczędzić czas na nieplanowane wymiany opon.
„