IAA 2016: Continental obiecuje oszczędności 6 l / 100 km
Wartość ta ma być wynikiem systematycznego wprowadzanianowych usług oraz systemów Continental. Cześć z nich zostanie zaprezentowanapodczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA wHanowerze.
– ?W firmach transportowych wydatki na paliwo stanowiąbardzo dużą część kosztów działania przedsiębiorstwa. Zmniejszenie zużycianawet o niewielki procent oraz znalezienie słabych ogniw w budowie iwyposażeniu samochodów pozwala na poprawienie lub zlikwidowanie wszelkichodstępstw od normy. A to w rezultacie umożliwia osiągnięcie znacznychoszczędności oraz większą wydajność pojazdów użytkowych, przy jednoczesnymograniczeniu emisji dwutlenku węgla? – wyjaśnia Nikolai Stzer, członek ZarząduContinental – ,,Nasze innowacje rozwiązania oferują dodatkowy potencjałpozwalający na zmniejszenie spalania nawet o dwa litry na sto kilometrów.Podczas wyliczeń pod uwagę braliśmy ponad 20 różnych technologii, z którychczęść została już wdrożona do produkcji seryjnej. Pozostałe są obecnie w fazietworzenia lub poddawane dalszemu doskonaleniu.? ? dodaje.
Continental na IAA
Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów PojazdówUżytkowych IAA w Hanowerze, Continental na stoiskach A06 i B11 w hali 17zaprezentuje swoje trzy najnowsze rozwiązania – resory pneumatycznezmniejszające obciążenie, kompaktowy katalizator utleniający oraz oponyobniżające zużycie paliwa.
Kompaktowy katalizator utleniający do silnikówwysokoprężnych (Diesel Oxidation Catalyst), wykorzystuje innowacyjną metodęoczyszczania spalin close-coupled. Dzięki możliwości umieszczenia katalizatorautleniającego blisko silnika, jego objętość została zmniejszona średnio o 30%.Ponadto, projektanci i konstruktorzy Continental do wyprodukowania urządzeniawykorzystali o 20% mniej materiałów, zmniejszając jednocześnie jego wagę.Dzięki innowacyjnej strukturze komórkowej (Crossversal Structure) ograniczonotakże utraty ciepła, a to wiąże się z wyższą wydajnością i skutecznością urządzenia.Ponadto kompaktowy katalizator utleniający Continental zapewnia pożądany poziomemisji tlenków azotu, zgodny z takimi standardami jak CARB 2023 w USA(California Air Resources Board).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oprócz kompaktowego katalizatora utleniającego, prezentowanena IAA rozwiązania obejmą system dozowania mocznika zintegrowany zezbiornikiem, sterownik układu selektywnej redukcji katalitycznej (SelectiveCatalytic Reduction) oraz nośnik katalizatora metalicznego zapewniający 100%parowanie roztworu mocznika.
Kolejną nowością Międzynarodowych Targów Pojazdów UżytkowychIAA w Hanowerze będzie nowa rodzina opon na oś kierowaną i napędową – ContiEfficientPro. Ogumienie charakteryzujące się zoptymalizowanym oporem toczenia,zostało stworzone specjalnie na potrzeby transportu na długich dystansach naautostradach i drogach szybkiego ruchu. Podczas opracowywania linii ContiEfficientPro, wykorzystano sprawdzone technologie zastosowane w oponachEcoPlus. Dzięki specjalnej mieszance gumy użytej w wielowarstwowej strukturzebieżnika oraz zoptymalizowanym właściwościom tocznym opon, zespołowi badawczemuContinental udało się zmniejszyć opór toczenia. Przeprowadzone testy pokazały,że wyposażenie 40-tonowej ciężarówki w opony Conti EfficientPro na osikierowanej i napędowej wpływa na obniżenie zużycia paliwa do 0,64 litra na 100kilometrów. Nowe opony przyczyniają się także do ograniczenia emisji spalin doatmosfery – podczas 120 000 kilometrów pokonanych w ciągu roku, zmniejszająwagę emisji CO2 aż o 2 tony. Conti EfficientPro otrzymały unijną etykietę klasyA. Oznacza to, że opony zapewniają oszczędność paliwa oraz minimalizują utratęenergii wskutek tarcia i emisji ciepła.
„