IAA 2016: Citea electric z Athenią. Od Thermo King [FILM]
22 września VDL, jeden z największych producentów autobusóww Europie, wybrał systemy klimatyzacji z pompą ciepła Athenia? MkII produkcjiThermo King do stosowania w swoich autobusach elektrycznych użytkowanychobecnie w Niemczech i Holandii.
Urządzenia te zapewniają najwyższą efektywność ogrzewania ichłodzenia w autobusach elektrycznych dzięki zastosowaniu odwracalnego obwoduchłodniczego. Zapewniają one najwyższy poziom komfortu pasażerów nie tylkolatem, gdy wymagana jest funkcja chłodzenia, ale również podczas miesięcyzimowych, kiedy pojazd wymaga ogrzewania.
Mówią obie strony
-„Firmy VDL i Thermo King łączy długoletnia partnerskawspółpraca. Pracowaliśmy wspólnie przy wielu projektach i każdego dniapasażerowie w tysiącach naszych autobusów mogą czuć się komfortowo dziękidoświadczeniu i systemom klimatyzacyjnym Thermo King” ? mówi Alex de Jong,menedżer ds. transportu publicznego w VDL Bus & Coach.
-„W miarę rosnącego zapotrzebowania na bardziej ekologicznerozwiązania w transporcie pasażerskim jedną z najbardziej obiecującychtechnologii stanowią pompy ciepła, które pomagają ograniczać emisję gazówcieplarnianych, a jednocześnie utrzymać pełen komfort dla pasażerów” ? mówiPeter Robertson, lider ds. portfolio dla transportu morskiego, lotniczego iautobusów w Thermo King. „Ten projekt realizowany we współpracy z VDLpotwierdza, że nasze innowacyjne podejście i doświadczenie pomagają namdostarczać klientom spersonalizowane rozwiązania, spełniające potrzeby ichdziałalności, zgodnie z trendami panującymi w branży oraz wymogami prawnymi”.
Athenia MkII
Elektryczne pompy ciepła Thermo King Athenia MkII od ichwprowadzenia w roku 2014 i można je spotkać w rozmaitych autobusach elektrycznych na całym świecie. Jak to działa ? Zobaczcie sami:
{https://www.youtube.com/watch?v=Eau98VVlujk}
W trybie ogrzewania elektryczna pompa ciepła serii AtheniaMkII może przekazywać ciepło z powietrza zewnętrznego do przedziałupasażerskiego ze skutecznością odpowiadającą współczynnikowi poziomu wydajności(COP) do 4. Oznacza to, że z każdego kilowata energii elektrycznej pobranej zakumulatorów pompa ciepła wytwarza skutecznie do czterech kilowatów energiicieplnej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urządzenie może pracować w temperaturze otoczenia do -15°C zchłodnicą akumulatorów oraz do -7°C bez chłodnicy. Podczas pracy w trybiechłodzenia urządzenie pracuje po prostu jako klimatyzator elektryczny AtheniaMkII.
Układ chłodzenia akumulatorów pompy ciepła działaniezależnie od chłodzenia i ogrzewania przedziału pasażerskiego. Pomaga onefektywnie ponownie wykorzystać energię cieplną wytworzoną przez akumulatorypodczas jazdy autobusu i ogranicza zużycie energii przez urządzenie, gdywymagane jest ogrzewanie.
Elektryczne pompy ciepła Thermo King Athenia MkII nadają siędo stosowania na dachach autobusów o promieniu od 7,5 m do płaszczyzny.Opcjonalnie dostępny wymiennik ciepła do chłodzenia akumulatorów pomaga wuzyskaniu idealnej temperatury pracy akumulatora w autobusach elektrycznych, atym samym zwiększa trwałość i zapewnia maksymalną wydajność akumulatorów.Dodatkowo, w przypadku niskich temperatur, ciepło z akumulatorów możnawykorzystać do zwiększenia temperatury wewnątrz pojazdu.
W połączeniu z tym innowacyjnym rozwiązaniem dla komfortu pasażerówsystem sterowania Thermo King CANAIRE pozwala obsługiwać do trzech streftermicznych, z precyzyjną regulacją temperatury do autobusów pojedynczych,przegubowych i podwójnie przegubowych. Urządzenie można wyposażyć w czujnikCO2, który kontroluje jakość powietrza i w razie potrzeby skutecznie zapewniadopływ świeżego powietrza do wnętrza autobusu, co jeszcze bardziej przyczyniasię do obniżenia zużycia energii.
System sterowania CANAIRE wyposażony jest w ergonomicznypanel LCD kierowcy, który umożliwia sterowanie klimatyzatorem dachowymrównolegle z urządzeniem przednim umieszczonym w kabinie kierowcy. Funkcjesystemu sterowania można zmieniać za pomocą programowych narzędzi serwisowych idiagnostycznych stosownie do potrzeb klienta.
„