Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2014: VDL z kontraktem na 164 autobusy

infobus
06.10.2014 21:42

Na tegorocznej wystawie w Hanowerze holenderski producent VDL Bus &Coach pokazał w zasadzie powtórkę swojej prezentacji z targów Busworld 2013. Wszystkich natomiast zelektryzowała informacja o mega kontrakcie firmy na dostawę 164 autobusów miejskich dla Arriva Nederland. Będą one wykorzystywane w obsłudze liniowej na terenie Brabancji Wschodniej i Zachodniej. I to już od 14 grudnia, kiedy transportowy koncern –zgodnie z podpisaną umową rozpocznie świadczenie usług komunikacji publicznej na tym terytorium. Na autobusowe zamówienie składa się 89 szt. niskowejściowych VDL Citea LLE o długości 12 m i pojemności 40+2+1 miejsc siedzących oraz 75 szt. VDL niskopodłogowych Citea SLF o długości 12 m i pojemności 29+2+1 miejsc siedzących. Umowa na dostawę taboru została podpisana 3 października –dzień po zakończeniu targów IAA. –„Jesteśmy bardzo dumni, że po raz kolejny możemy dostarczyć autobusy dla Arriva Nederland i to w tak znaczącej skali. Dodam, że te pojazdy będą jeździć w prowincji Brabancja Północna, miejscu narodzin VDL Groep. Jesteśmy także zadowoleni, że tym razem Arriva Nederland nie tylko zdecydowała się na wersje niskowejściowe Citea LLE, które stały się popularną częścią holenderskiego krajobrazu, ale również na niskopodłogowe autobusy typu Citea SLF”–powiedział Willem van der Leegte, zastępca dyrektora VDL Groep.

Citea SLF-120 ElectricCitea LLE-120/255Citea LLE-120/255Citea SLFA-180/360
VDL Bus &Coach współpracuje z Arriva od lat. O sile tago kontaktu świadczy fakt, że w 2012 r. przewoźnik odebrał 275 autobusów z logo VDL do obsługi linii w Fryzji. Wtedy też pojawiły się pierwsze zagraniczne dostawy pojazdów dla Arrivy w Szwecji i Wielkiej Brytanii. Przypomnijmy, że Arriva Nederland jest częścią grupy Arriva, należącej z kolei do Deutsche Bahn. Fitrma działa w 14 krajach Europy, przewożąc rocznie ponad 2,2 mld pasażerów przy zatrudnieniu 54.500 pracowników. W Holandii Arriva zatrudnia 5000 osób w Holandii i świadczy usługi autobusowe oraz kolejowe w 8 prowincjach kraju.
VDL Futura FMD2-129/330VDL Futura FHD2-139/440VDL Synergy SDD-141/510VDL Synergy SDD-141/510
Wracając do Hanoweru to zwiedzający w tym roku na stoisku VDL mogli zobaczyć następujące pojazdy:
– niskowejściowy standardowy autobus miejski Citea LLE-120/255
– niskopodłogowy autobus przegubowy Citea SLFA-180/360
– ekonomiczną, obniżoną wersję autokaru Futura FMD2-129/330
– turystyczny, trzyosiowy model Futura FHD2-139/440
– piętrowy autokar Synergy SDD-141/510 –po raz pierwszy z silnikiem Euro 6. Był to jednocześnie najciekawszy punkt ekspozycji holenderskiego producenta w Hanowerze. Pojazd wyposażono w silnik DAF MX-13 o pojemności 12,9 l i mocy 375 kW (510 KM), współpracy z automatyczną skrzynią biegów ZF AS Tronic. Jego pojemności to 73+1+1 miejsc, w tym dwa miejsca postojowe na wózki inwalidzkie.
– minibusy MidCity i MidEuro.
Podobnie jak w Kortrijk, odwiedzających targi woził elektrobus Citea SLF-120 Electric.
VDL MidEuro na bazie Mercedes-Benz SprinterVDL MidCity na bazie Mercedes-Benz Sprinter