Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2014: skrzynie biegów – Eaton zapowiada nową generację lekkich przekładni

infobus
25.10.2014 19:22
Światowy lider w branży produktów zarządzania energią, firma Eaton, opracowała nowy sześciobiegowy lekki model manualnej skrzyni biegów przeznaczonej do małych i średnich pojazdów ciężarowych i autobusów. Serie przekładni ESO-6106 i ESO-7106 umożliwią obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów przy zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu pracy kierowcy.
 
Przekładnie serii ESO-6106 i ESO-7106 są zaprojektowane do zwiększenia efektywności pracy silników o wartości momentu obrotowego odpowiednio do 600 lub 700 Nm, zapewniając wysoką wydajność pracy oraz wytrzymałość przy zwartej i możliwie najmniejszej obudowie. Całość ma długość 685 mm i rozstaw 115 mm, co czyni ją najmniejszą przekładnią możliwą do zastosowania w ciężarówkach i autobusach o DMC od 6 do 13 ton. Dzięki temu producenci pojazdów użytkowych mają możliwość zaoszczędzenia przestrzeni przy projektowaniu swoich modeli. Co więcej, obudowę wykonano z aluminium, co przyniosło zmniejszenie masy całego komponentu do 94 kg. Poza zmniejszeniem gabarytów i masy, co wpisuje się w ogólnoświatowe trendy, skupiono się także na zapewnieniu większej niezawodności. Zastosowano szczelną i trwałą obudowę, odporną na wibracje nawet przy bardzo długich cyklach pracy. Wydłużono także okresy między konieczną obsługą i serwisowaniem.
Nowe przekładnie zapewniają wyjątkowo płynną zmianę biegów oraz obniżenie hałasu, co zwiększa komfort pracy kierowcy w porównaniu z konkurencyjnymi produktami. Zadbano także, aby biegi wchodziły lekko i precyzyjnie, dzięki czemu kierowca może skupić całą swoją uwagę na prowadzeniu pojazdu.
Eaton ESO-6106
Eaton oferuje producentom pojazdów znaczną elastyczność w dostosowaniu przekładni do specyficznych potrzeb. Bazowa skrzynia biegów nowej generacji jest przystosowana do współpracy z różnymi rodzajami sprzęgieł, ma trzy opcje sterowania (bezpośredni lub pośredni –przy użyciu cięgien sztywnych lub elastycznych), z możliwością zastosowania zsynchronizowanego biegu wstecznego. Przekładnię przystosowano także do automatyzacji. Eaton zapowiada dalsze inwestycje w rozwój projektu, poszerzając ofertę dla tego segmentu pojazdów użytkowych.
„Nasze nowe przekładnie są najlepszym rozwiązaniem w klasie produktów przeznaczonych do lekkich i średnich pojazdów użytkowych. Łączą najnowsze osiągnięcia technologiczne w zakresie projektowania i wytwarzania, zapewniając kompaktowy i solidny system”, mówi Luciano Beltrame, dyrektor zarządzający globalnymi produktami w dziale Light Duty Transmissions w Eaton. „Oferujemy w pełni zsynchronizowane oraz niezsynchronizowane manualne skrzynie biegów, a także zautomatyzowane manualne przekładnie dla szerokiej gamy pojazdów. Nasze przekładnie są efektywnym rozwiązaniem dla właścicieli flot poszukujących oszczędności w zużywaniu paliwa”.
Eaton jest globalnym koncernem, produkującym systemy zarządzania energią elektryczną, komponenty hydrauliczne i pneumatyczne dla producentów maszyn ciężkich i lotnictwa oraz podzespoły i części dla przemysłu motoryzacyjnego. Siedziba firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych, a poszczególne zakłady produkcyjne rozlokowane są na całym świecie, w tym także w Polsce. W 1998 roku Eaton przejął od Grupy Zasada fabrykę skrzyń biegów FPS w Tczewie, dostarczającą w okresie PRL produkowane na licencji ZF przekładnie m. in. do autobusów Autosan i Jelcz. W Polsce produkowane są także zawory silnikowe, kompresory i mechanizmy różnicowe Eaton. Pomimo tak silnego związku z polskim przemysłem autobusowym, zdecydowana większość produkcji polskich fabryk koncernu trafia na eksport. W Polsce Eaton zaistniał głównie jako dostawca równoległego układu hybrydowego do jednej z odmian Solarisa Urbino 12 Hybrid.