IAA 2014: Nowy silnik Cummins ISG12
Na IAA 2014 zadebiutował w Europie silnik Cummins ISG12. Jest to jednostka napędowa należąca do platformy G. Nowy, rzędowy, 6-cylindrowy silnik jest dostępny w wariantach 11- i 12-litrowym. Dzięki temu spełnia wymogi rynków na całym świecie oraz wszystkie normy czystości spalin.
Silnik Cummins ISG12 to idealne rozwiązanie do pojazdów heavy duty, takich jak autobusy, autokary, pojazdy straży pożarnej i specjalistyczne. Zgodnie z zapowiedzią z kwietnia, pierwszym pojazdem w jakim zamontowano silnik to chiński pojazd typu Auman GTL, wyprodukowany przez firmę Foton należącą do koncernu Daimler.
– Silnik został zaprojektowany i zbudowany przez zespół w Stanach Zjednoczonych, wspierany przez zespół osób z całego świata, z wszechstronną znajomością regionalnych rynków i potrzeb klientów powiedział Brett Merritt, dyrektor biznesu On-Highway. –Rezultat to produkt, który ustala standardy w zakresie masy, osiągów, ekonomii paliwowej i kosztów zakupu.
Osprzęt silnika zajmuje niewiele miejsca i cechuje się niewielką masą. Miskę olejową jak i pokrywę zaworów wykonano z kompozytu, co pozwoliło obniżyć masę przy zachowaniu dużej wytrzymałości. Jednostka napędowa charakteryzuje się niską masą 860 kg i uzyskuje moc do ponad 500 KM i moment obrotowy ponad 2300 Nm. W rezultacie silnik odznacza się 30% wyższą mocą jednostkową wobec porównywalnych produktów w swojej klasie. Jednocześnie zachowano wysoką wytrzymałość, niezbędną dla produktów do zastosowań Heavy-Duty. Niższa masa silnika to również obniżenie obciążenia osi przedniej w ciężarówkach i tylnej w autobusach.
W silniku zastosowano rozwiązania Cummins takie jak wtrysk wysokociśnieniowy Common Rail XPI i turbosprężarkę z zaworem upustowym, zapewniającą szybką reakcję na pedał gazu również przy niskich prędkościach obrotowych. Silnik ISG12 spełnia standardy norm Euro 3, 4, 5, normę China NS4 oraz amerykańską normę EPA, odpowiadającą europejskiej Euro 6. Przewidziana jest jego certyfikacja na normę Euro 6. Aparatura wtryskowa umożliwia niezawodny rozruch przy temperaturach do -35 stopni Celsjusza.
Zużycie paliwa jest obniżone dzięki zastosowaniu pomp o regulowanym wydatku. W głowicy znalazł się pojedynczy wałek rozrządu, napędzający popychacze rolkowe. W silniku zintegrowano hamulec wydechowy o mocy 27 KM na litr pojemności. Filtr paliwa Fleetguard NanoNet wychwytuje zanieczyszczenia o średnicy do 4 mikronów, co pozwala chronić wrażliwy na zanieczyszczenia układ Common Rail. Okres wymiany filtra oleju Fleetguard Strataporte wynosi w zależności od aplikacji nawet do 100 000 km.