IAA 2014: Elektryczna Hybryda Volvo
infobus
02.10.2014 22:14
IAA 2014: Elektryczna Hybryda Volvo
Elektryczna hybryda Volvo 7900 –w barwach Hamburger Hochbahn AG –zastała oficjalnie zaprezentowana na targach IAA w Hanowerze. Debiutantowi towarzyszył przegubowy autobus hybrydowy 7900LAH oraz autokar 9900 6×2. Wszystkie zostały wyprodukowane we wrocławskiej fabryce koncernu. Premiera elektrycznej hybrydy to kolejny krok Volvo w zakresie rozwoju pojazdów elektrycznych. Technologia plug-in (ładowanie poprzez pantograf) zmniejsza zużycie paliwa i dwutlenku węgla do 75%, w porównaniu do konwencjonalnych silników diesla stosowanych w autobusach. Całkowite zużycie energii jest niższe o 60%. –„Jestem bardzo dumny, wprowadzając na rynek ten przełomowy system w transporcie autobusowym. Autobusy elektryczno-hybrydowe i autobusy w pełni elektryczne są rozwiązaniem dla miejskiego transportu publicznego w najbliższej przyszłości. Pozwolą nam zredukować zużycie energii, zanieczyszczenie powietrza, zmniejszyć hałas i wpływ na klimat, co jest dzisiaj jednym z największych wyzwań dużych miast na świecie,”powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Bus Corporation.
Hałas jest narastającym problemem w wielu miastach. Poziom hałasu w pobliżu Elektrycznej Hybrydy wynosi w porównaniu tyle samo, co w przypadku zwykłej rozmowy. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 działa w trybie elektrycznym średnio na 70% trasy, jest cicha i nie emituje spalin. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 oferuje dużą elastyczność w działaniu;w wybranych obszarach może działać na zasilaniu elektrycznym, a także jako hybryda na dowolnej trasie. Ładowanie na stacjach końcowych trwa 6 minut. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 zawiera tę sama sprawdzoną technologię Hybrydy Volvo 7900, gwarantując niezawodność i dostępność. Wiele europejskich miast wykazuje zainteresowanie elektrycznymi pojazdami hybrydowymi. Hamburg, Luksemburg i Sztokholm wdrożą nowy system autobusowy w 2014 i 2015 roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planuje się na początek 2016 r. W ubiegłym roku trzy Elektryczne Hybrydy Volvo zostały poddane testom w terenie w Göteborgu. Wyniki wykazały niższą emisję i niższe zużycie energii. Począwszy od tej jesieni i przez dwa kolejne lata, osiem Elektrycznych Hybryd Volvo będzie jeździło w regularnym ruchu miejskim w centrum Sztokholmu, w ramach projektu Unii Europejskiej pod nazwą ZeEUS, prowadzonego w sześciu europejskich krajach.
Długości Volvo 7900 electric hybrid to 12 m, wysokość 3280 mm, szerokość 2550 mm. Pojazd może zabrać na swój pokład 95 pasażerów, w tym 32 (+ 1 straponten) na miejscach siedzących. Jego układ równoległy układ napędowy składa się z silnika elektrycznego Volvo I-SAM, o mocy 150 kW i momencie obrotowym 1200 Nm, skrzyni biegów Volvo I-Shift, zestawu akumulatorów litowo-jonowy o napięciu 600 V i pojemności 19 kWh. Do tego dochodzi klasyczny 5-litrowy silnik diesla zgodny z normą Euro 6. Ładowanie akumulatorów odbywa się z sieci elektrycznych poprzez kolektor zainstalowany na dachu autobusu. Ładowanie na stacji końcowej trwa około 6 minut. Na jednym ładowaniu przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym autobus może pokonać około siedmiu kilometrów – cicho i bez emisji. Co ważne –taka technologia umożliwia lokalizację przystanków wewnątrz budynków. Oszczędności eksploatacyjne Volvo 7900 electric hybrid wynoszą wg producenta:
– 75% oszczędności paliwa
– 60% niższe zużycia energii
– do 75% niższe zużycie dwutlenku węgla.
– 75% oszczędności paliwa
– 60% niższe zużycia energii
– do 75% niższe zużycie dwutlenku węgla.