IAA 2014: Elektryczna Hybryda Volvo

infobus
02.10.2014 22:14
Elektryczna hybryda Volvo 7900 –w barwach Hamburger Hochbahn AG –zastała oficjalnie zaprezentowana na targach IAA w Hanowerze. Debiutantowi towarzyszył przegubowy autobus hybrydowy 7900LAH oraz autokar 9900 6×2. Wszystkie zostały wyprodukowane we wrocławskiej fabryce koncernu. Premiera elektrycznej hybrydy to kolejny krok Volvo w zakresie rozwoju pojazdów elektrycznych. Technologia plug-in (ładowanie poprzez pantograf) zmniejsza zużycie paliwa i dwutlenku węgla do 75%, w porównaniu do konwencjonalnych silników diesla stosowanych w autobusach. Całkowite zużycie energii jest niższe o 60%. –„Jestem bardzo dumny, wprowadzając na rynek ten przełomowy system w transporcie autobusowym. Autobusy elektryczno-hybrydowe i autobusy w pełni elektryczne są rozwiązaniem dla miejskiego transportu publicznego w najbliższej przyszłości. Pozwolą nam zredukować zużycie energii, zanieczyszczenie powietrza, zmniejszyć hałas i wpływ na klimat, co jest dzisiaj jednym z największych wyzwań dużych miast na świecie,”powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Bus Corporation.
Premiera elektrycznej hybrydy Volvo Premiera elektrycznej hybrydy Volvo Premiera elektrycznej hybrydy Volvo Premiera elektrycznej hybrydy Volvo
Hałas jest narastającym problemem w wielu miastach. Poziom hałasu w pobliżu Elektrycznej Hybrydy wynosi w porównaniu tyle samo, co w przypadku zwykłej rozmowy. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 działa w trybie elektrycznym średnio na 70% trasy, jest cicha i nie emituje spalin. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 oferuje dużą elastyczność w działaniu;w wybranych obszarach może działać na zasilaniu elektrycznym, a także jako hybryda na dowolnej trasie. Ładowanie na stacjach końcowych trwa 6 minut. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 zawiera tę sama sprawdzoną technologię Hybrydy Volvo 7900, gwarantując niezawodność i dostępność. Wiele europejskich miast wykazuje zainteresowanie elektrycznymi pojazdami hybrydowymi. Hamburg, Luksemburg i Sztokholm wdrożą nowy system autobusowy w 2014 i 2015 roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planuje się na początek 2016 r. W ubiegłym roku trzy Elektryczne Hybrydy Volvo zostały poddane testom w terenie w Göteborgu. Wyniki wykazały niższą emisję i niższe zużycie energii. Począwszy od tej jesieni i przez dwa kolejne lata, osiem Elektrycznych Hybryd Volvo będzie jeździło w regularnym ruchu miejskim w centrum Sztokholmu, w ramach projektu Unii Europejskiej pod nazwą ZeEUS, prowadzonego w sześciu europejskich krajach.
Premiera elektrycznej hybrydy Volvo Premiera elektrycznej hybrydy Volvo Premiera elektrycznej hybrydy Volvo Premiera elektrycznej hybrydy Volvo
Długości Volvo 7900 electric hybrid to 12 m, wysokość 3280 mm, szerokość 2550 mm. Pojazd może zabrać na swój pokład 95 pasażerów, w tym 32 (+ 1 straponten) na miejscach siedzących. Jego układ równoległy układ napędowy składa się z silnika elektrycznego Volvo I-SAM, o mocy 150 kW i momencie obrotowym 1200 Nm, skrzyni biegów Volvo I-Shift, zestawu akumulatorów litowo-jonowy o napięciu 600 V i pojemności 19 kWh. Do tego dochodzi klasyczny 5-litrowy silnik diesla zgodny z normą Euro 6. ‎Ładowanie akumulatorów odbywa się z sieci elektrycznych poprzez kolektor zainstalowany na dachu autobusu. Ładowanie na stacji końcowej trwa około 6 minut. Na jednym ładowaniu przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym autobus może pokonać około siedmiu kilometrów – cicho i bez emisji. Co ważne –taka technologia umożliwia lokalizację przystanków wewnątrz budynków. Oszczędności eksploatacyjne Volvo 7900 electric hybrid wynoszą wg producenta:
– 75% oszczędności paliwa
– 60% niższe zużycia energii
– do 75% niższe zużycie dwutlenku węgla.
Volvo 7900 LAHVolvo 7900 LAHVolvo 7900 LAHVolvo 7900 LAH
Volvo 9900 6x2Volvo 9900 6x2