Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hybrydy i minibusy IVECO w Mediolanie

infobus
02.03.2011 20:56
Przy okazji dostawy 35 nowych minibusów Irisbus Iveco Daily dla mediolańskiego przewoźnika ATM (Azienda Trasporti Milanesi), IVECO zorganizowało w Mediolanie pokaz swojej hybrydowej floty. Aktualnie Mediolan testuje dwa modele Citelis 12 Hybrid, a w ich prezentacji wziął udział burmistrz miasta, Letizia Moratti i szef ATM, Elio Catania. Pojazdy już niedługo rozpoczną regularną obsługę miejskich linii. W ich hybrydowym, równoległym układzie napędowym (dostarczonym przez firmę BAE) zastosowano silnik IVECO Tector 6 EEV o mocy 300 KM oraz generator prądu o mocy 140 kW. Jest on zasilany przez silnik elektryczny o mocy 175 kW, który z kolei przetwarza energię kinetyczną powstającą podczas hamowania pojazdu i tym samym ładuje zlokalizowane na dachu baterie litowo-jonowe. Hybrydowy system generuje oszczędności paliwa, a przede wszystkim drastycznie zmniejsza do 40% emisję dwutlenku węgla. Dodatkowo dzięki zastosowaniu funkcji 'Stop &Start’ komfort jazdy i poziomu hałasu są znacznie lepsze w porównaniu do autobusów z silnikami Diesla. Natomiast wszystkie Citelisy (hybrydowe i konwencjonalne) mają identyczne wnętrza i wyposażenie, bez żadnych strat w przestrzeni przeznaczonej dla pasażerów. Pojemność hybrydowego Citelisa to 97 pasażerów plus miejsce na wózek inwalidzki.
 Irisbus Citelis Hybrid na piazza Duomo w Mediolanie.Mediolańskie minibusy IVECO Daily posiadają 12 miejsc siedzących plus miejsce na 2 wózki inwalidzkieMediolańskie minibusy IVECO Daily posiadają 12 miejsc siedzących plus miejsce na 2 wózki inwalidzkie
I kilka słów o dostawie najnowszych minibusów dla Mediolanu. To część większego kontraktu, który ATM zawarł w zeszłym roku z IVECO. Umowa przewiduje dostawę łącznie 49 autobusów, w tym: 35 autobusów miejskich Daily (klasa mini), 10 autobusów miejskich GX 127 (klasa midi) oraz 2 autobusy długości Proway (klasa midi). Całkowita wartość tego zamówienia to 7 500 000 EUR netto. Najmniejsze pojazdy są wykorzystywane w usługach 'Bus by Night’ (komunikacja nocna) i „RadioBus’ (transport na telefon dla przedmieść i podmiejskich dzielnic Milanu). Ta druga opcja została uruchomiona w 2010 r. i zdaniem przewoźnika notuje doskonałe wyniki pod względem frekwencji i zadowolenia pasażerów. W obu tych usługach wykorzystywane są minibusy IVECO Daily, które posiadają 12 miejsc siedzących plus miejsce na dwa wózki inwalidzkie. W ich układzie napędowym zastosowano silnik Diesla –F1C o mocy 170 KM z filtrem cząstek stałych. Dodatkowo pojazdy wyposażone są w windy dla wózków inwalidzkich, biletomaty i monitoring bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą aż 4 kamery, dysk i globalny system pozycjonowania.