Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hybrydowy Solaris w Bochum

infobus
15.01.2008 14:43
4 stycznia na ulice Bochum wyjechał pierwszy hybrydowy Solaris Urbino III 18 należący do przedsiębiorstwa BOGESTRA. Fot. Solaria Bus &CoachPierwszy hybrydowy Solaris w barwach BOGESTRA. Fot. Solaria Bus &Coach
W piątek 4 stycznia br. firma przewozowa z Bochum, Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG (BOGESTRA), rozpoczęła kursy pierwszym w swoim taborze autobusem z napędem hybrydowym. Jest to wyprodukowany w Polsce Solaris Urbino 18 Hybrid. Pojazd sprzedany do Bochum jest już trzecim w Niemczech, a czwartym ogółem autobusem hybrydowym, który wyjechał z fabryki Solaris Bus &Coach. Autobus po raz pierwszy wyruszył na trasę 4 stycznia dokładnie o godzinie 11.00. Przegubowy, 18-metrowy Solaris jest przyjazny dla środowiska dzięki zastosowaniu elektryczno-dieslowskiego napędu. Doświadczenia z eksploatacji dotychczasowych użytkowników Solarisów Urbino Hybrid pokazują, że pojazd zużywa od 15 do 30% paliwa mniej niż podobne autobusy z tradycyjnym układem napędowym. Model autobusu, który wyjechał na ulice Bochum, po raz pierwszy został zaprezentowany przez Solaris Bus &Coach podczas targów IAA w Hanowerze jesienią 2006 roku. Firma Solaris jako pierwsza w Europie uruchomiła seryjną produkcję autobusów z napędem hybrydowym. Dzisiaj hybrydowe Solarisy oprócz Bochum, jeżdżą po ulicach Drezna i Lipska (Niemcy) oraz Lenzburga (Szwajcaria). Przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej z Bochum jest klientem firmy Solaris już od wielu lat. We flocie BOGESTRY znajduje się 31 Solarisów. Wśród nich jubileuszowy, pięćsetny egzemplarz Solarisa Urbino dostarczony na rynek niemiecki. Nowy autobus może zabrać na pokład 130 pasażerów. Klimatyzacja, przyciemniane szyby oraz rampa dla wózków inwalidzkich, to tylko niektóre elementy wyposażenia pojazdu, które wpływają na komfort podróży pasażerów. Autobus hybrydowy oferuje swoim pasażerom również cichszą podróż, co jest zaletą pojazdów z silnikami elektrycznymi. „Jesteśmy dumni z faktu, że przyczyniamy się do ochrony środowiska w Niemczech. Już wkrótce u naszego zachodniego sąsiada będą jeździć kolejne autobusy hybrydowe wyprodukowane w Polsce. W fazie produkcji jest pojazd dla Bremy. Mam także ogromną nadzieję, że jeszcze w tym roku będziemy mogli poinformować o pierwszym hybrydowym Solarisie w Polsce.”–powiedziała Solange Olszewska, wiceprezes Solaris Bus &Coach S.A.