Hybrydowe Volvo przyjadą do Ełku. Umowa podpisana
Prezydent Ełku podpisał umowę nazakup 6 nowoczesnych autobusów hybrydowych. Łączny koszt miejskiej inwestycjito ok. 11,4 mln PLN. Zamówione autobusy będą klimatyzowane, wyposażone wmonitory LCD oraz system głosowej informacji pasażerskiej.
Wczoraj, 18 września w ełckimratuszu prezydent miasta Tomasz Andrukiewicz spotkał się z przedstawicielamifirmy Volvo Bus Corporation. Podczas spotkania została podpisana umowa nadostarczenie 6 nowych niskopodłogowych autobusów przystosowanych do przewozu osóbniepełnosprawnych o napędzie hybrydowym.
Na początku września zostałorozstrzygnięte postępowanie przetargowe na zakup 6 nowych klimatyzowanychautobusów o napędzie hybrydowym w celu rozwoju miejskiego transportu publicznego. Oferta Volvo, na którą przystałomiasto opiewa na 11 431 620 PLN brutto. Jedenhybrydowy 7900 więc wyceniony na 1 549 000 PLN netto.
Autobusy Volvo 7900 Hybrid będąklimatyzowane, wyposażone w monitory LCD oraz system głosowej informacjipasażerskiej. Ponadto pojazdy będą spełniaćokreślone wymagania zamawiającego, w tym m.in.:
- wymiary: długość do 12,2 m,szerokość do 2,55 m, wysokość do 3,3 m
- podłoga – niska na całej długościwnętrza
- liczba pasażerów – min. 85, w tymmin. 25 miejsc siedzących, 4 miejsca siedzące
- wykonane jako siedzenia specjalnedla pasażerów niepełnosprawnych
- tablice informacyjne – systeminformacji pasażerskiej sterowany autokomputerem z pulpitu kierowcy, składającysię łącznie z 5 tablic
- monitoring wizyjny – składający sięz kamer wewnętrznych i zewnętrznych
Pierwsze trzy fabrycznie noweautobusy Volvo dla MZK z napędem hybrydowym pojawią się w Ełku jesieniąprzyszłego roku, a kolejne trzy w 2020 roku.
W 2019 roku zostaną dostarczone 3 autobusy, łączny kosztto ok. 5,7 mln zł:
- ok. 3,9 mln PLN – dotacja z UE
- ok. 1,8 mln PLN – wkład własny
W 2020 roku zostaną dostarczone 3 autobusy, łączny kosztto ok. 5,7 mln zł:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- ok. 3,9 mln zł – dotacja z UE
- ok. 1,8 mln zł – wkład własny
Napęd hybrydowy oznacza, że autobusbędzie posiadał dwa silniki: elektryczny i spalinowy. Zaletą tego typurozwiązania jest ekologia – pojazdy będą spełniały normy emisji spalin,oszczędność zużycia paliwa – co wpłynie na poprawę jakości powietrza poprzezograniczenie emisji spalin, a także niska emisja hałasu.
Pojazdy są zasilane energiąelektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciuprędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Sąwyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładująsię podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury doładowania.
Miasto Ełk na zakup autobusówhybrydowych pozyskało ok. 7,8 mln zł z Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
„