Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hybrydowe Volvo po raz kolejny rusza w Polskę

infobus
22.07.2014 20:06
21 lipca rozpoczęła się kolejna edycja testów miejskiego autobusu hybrydowego Volvo 7900 Hybrid w Polsce. Na początek hybryda Volvo zawita w północnej części kraju i będzie eksploatowana na regularnych liniach miejskich w trzech miastach. Pojazd będzie testowany przez operatorów transportu publicznego w regularnym ruchu miejskim. Począwszy od 21 lipca hybryda Volvo będzie jeździć we flocie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ełku. To już kolejne testy pojazdu hybrydowego Volvo w tym mieście. Na początku 2013 roku przewoźnik z Ełku testował poprzedni model autobusu –Volvo 7700 Hybrid. Kolejne miasto na trasie tej edycji testów to Włocławek. W tym mieście, od 28 lipca do 3 sierpnia, autobus Volvo 7900 Hybrid będzie obsługiwał pasażerów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Następnie, autobus pojedzie do Grudziądza, gdzie od 4 do 8 sierpnia będzie woził mieszkańców na linii obsługiwanej przez przewoźnika Arriva. Przewoźnik ten ma już w swojej flocie autobusy Volvo, m.in. zakupiony w ubiegłym roku międzymiastowy Volvo 8900, który jeździ na trasie Tczew –Gdańsk.
Demonstracyjny autobus Volvo 7900 Hybrid podczas zeszłorocznych testów w Polsce. Teraz w barwach MPK WrocławVolvo 7900 Hybrid Euro 6
Volvo wychodzi naprzeciw oczekiwaniom miast prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego i pragnie dostarczać innowacyjne rozwiązania transportowe najwyższej jakości również klientom w Polsce. Od 2011 roku przeprowadzono liczne prezentacje i testy autobusu hybrydowego Volvo w polskich miastach, m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tarnobrzegu, Białymstoku, Siedlcach, Gliwicach, Warszawie, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie, Opolu, Łomży, Ełku, Bielsku-Białej, Krakowie, Elblągu, Trójmieście, Inowroclawiu, Jarocinie, Kędzierzynie i Jeleniej Górze. Od stycznia 2014 roku autobus hybrydowy Volvo jeździ na regularnej linii komunikacji miejskiej obsługiwanej przez MPK Wrocław. Wówczas były to egzemplarze spełniające normę Euro 5. Teraz nadszedł czas na standard Euro 6. –„Testy, które dotychczas przeprowadziliśmy na liniach komunikacji miejskiej różnych miast Polski potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa –od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy. Otrzymaliśmy również bardzo pozytywne opinie od firm, które wcześniej testowały autobus, zarówno jeżeli chodzi o warunki pracy kierowcy, jak i dynamikę pojazdu. Jesteśmy zadowoleni, że produkowany we Wrocławiu najnowszy model naszego autobusu hybrydowego –Volvo 7900 Hybrid zostanie przetestowany w regularnym ruchu w kolejnych miastach i że z bliska będą mogli mu się przyjrzeć zarówno przewoźnicy, jak i mieszkańcy polskich miast” –mówi Małgorzata Durda, Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska.
Czekamy na pierwsze testy przegubowej hybrydy, która jeszcze nie jeździła po ulicach polskich miast
Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1350 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Tym samym Volvo zyskało pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie. Wprowadzając tak dużą ilość autobusów hybrydowych na ulice europejskich miast, Volvo udowodniło, że oferuje produkt spełniający najwyższe wymagania klientów, jeśli chodzi o całkowity koszt użytkowania pojazdu, jego dostępność do jazdy, ekonomiczne spalanie, a także niskie oddziaływanie na środowisko w zatłoczonym ruchu miejskim.