Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hybrydowe Scanie ze Słupska dla Madrytu [FILM]

infobus
18.05.2016 15:31

To jak do tej pory największy jednorazowy kontrakt na hybrydoweautobusy typu Scania Citywide, które po raz pierwszy zadebiutowały na targach IAA2014 w Hanowerze. Wszystkie pojazdy wyprodukowanezostaną w polskim zakładzie Scania Production Słupsk.

Łącznie do Madrytu pojedzie 51 szt. hybrydowych, któretrafią do siedmiu przewoźników działających w ramach Consorcio Regional deTransportes de Madrid, odpowiadającego za transport publiczny w rejonieaglomeracji madryckiej. Pierwsze pojazdy zostaną przekazane firmie Alsa(Nat-Ex), a kolejne firmom Samar, Avanza (ADO) i DBlas (Arriva). Zamówienieobejmuje:

  • 34 autobusy 2-osiowe Scania Citywide LE 12,7 Hybrid odługości 12,7 m

  • 17 pojazdów 3-osiowych Scania Citywide LE 14,8 Hybrid odługości 14,8 m.

Madryckie egzemplarze Scania Citywide należą do klasy II imogą rozwinąć prędkość do 100 km/h. Moduł hybrydowy pojazdu znajduje siępomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów. Składa się z silnika elektrycznego omocy 150 KM i momencie obrotowym 1050 Nm oraz automatycznie sterowanegosprzęgła. Dodatkowo w skład hybrydowego układu napędowego autobusu wchodzi9-litrowy silnik o mocy 320 KM, wyposażony wyłącznie w SCR, który może byćnapędzany 100-procentowym biodieslem oraz HVO. Baterie litowo-jonowe mająpojemność 1,2 kWh. Wraz z konwerterem oraz systemem chłodzenia są umieszczonepod estetyczną obudową na dachu. Napędhybrydowy Scania Citywide w połączeniu z systemem start-stop i funkcją eco-rollmogą przyczynić się do znaczącego obniżenia zużycia paliwa.

Kontrakt na ekologiczność

? Cieszymy się, że w Madrycie doceniono zalety innowacyjnegonapędu hybrydowego autobusów Scania i złożono tak duże zamówienie. Wiele miastostrożnie bada zalety hybryd, natomiast Madryt jest obecnie liderem w ichstosowaniu. Nasze autobusy przyczyniają się do redukcji emisji CO2, przez coumożliwiają realizację celów związanych z ochroną klimatu ? mówi Klas Dahlberg,dyrektor Scania Buses and Coaches. ? Objęte kontraktem autobusy Scania sądoskonale przystosowane do ruchu mieszanego ulicami miasta i na przedmieściach.To rozwiązanie pozwalające na realizację przewozów z niskim poziomem emisjispalin. W przeciętnych warunkach zapewniając zwrot poniesionych kosztów w ciąguzaledwie 5 lat i to uwzględniając koszt wymian akumulatorów. Dla porównania:jeśli autobus jeździ wyłącznie po mieście, zwraca się o dwa lata dłużej ?dodaje Klas Dahlberg.

Zielony Madryt

Władze Madrytu podjęły ostatnio zdecydowane kroki mające nacelu ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. W centrum miasta okresowodokonuje się pomiarów stężenia tlenków azotu, a jeśli ich poziom wzrośniepowyżej ustalonej granicy, dopuszczalna prędkość pojazdów ulega obniżeniu, anawet zakazuje się wjazdu prywatnym samochodom osobowym. Ponadto od 2010 rokuprzewoźnicy nie mogą zamawiać aut z tradycyjnymi silnikami Diesla i wymaga sięod nich stopniowego wprowadzania ?zielonych? autobusów. Przewoźnicy mogą liczyćna kontrakt w Madrycie, jeśli co najmniej 20 proc. ich floty stanowią hybrydy,pojazdy gazowe lub elektryczne. Do inwestowania w auta o napędzie hybrydowymskłaniają również ograniczenia związane z używaniem pojazdów gazowych wpodziemnych pętlac.

I na koniec film z preimery hybrydowej Scanii na IAA 2014:

{https://www.youtube.com/watch?v=fPdARnERzGg}