Hybrydowe autobusy Optare Tempo dla Londynu
Flota londyńskich autobusów wyposażonych w alternatywne układy napędowy poszerzy się wkrótce o 4 nowe pojazdy Optare Tempo, wyposażone w hybrydowy napęd GM-Allison Hybrid EP-System. Opatentowany, „dwufunkcyjny”, równoległy układ hybrydowy umożliwia łączenie momentu obrotowego pochodzącego bezpośrednio ze sterowanego elektronicznie silnika spalinowego z energią elektryczną, dostarczaną z systemu magazynowania energii, co przyczynia się do znacznego ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin. Transport for London (TfL) zakupił te autobusy w ramach długodystansowych testów różnych hybrydowych układów napędowych oraz ich komponentów, takich jak sterowanie, akumulatory, czy przekładnie. Nowo zakupione pojazdy z układem napędowym GM-Allison stanowią część większego planu ograniczenia emisji spalin w Londynie o 60% do 2025 r. Autobusy z napędem hybrydowym są także cichsze od swoich odpowiedników z silnikiem Diesla, co czyni podróż przyjemniejszą dla pasażera oraz ogranicza hałas w miejscach, gdzie autobus się przemieszcza. Przy ruszaniu z zatrzymania, autobus napędza silnik elektryczny, zasilany z akumulatorów umieszczonych na dachu pojazdu, dzięki czemu autobus rusza płynnie i cicho. Wraz z rozpędzaniem się pojazdu, do gry włącza się 340-konny silnik Diesla, zapewniając, w razie potrzeby, bezpośrednie źródło energii, a przy nadmiarze produkowanej mocy –ładowanie akumulatorów. Automatyczny system sterujący dba o to, aby akumulatory utrzymywały optymalny poziom naładowania. Przy większych prędkościach, akumulatory zostają całkowicie odłączone, a autobus pracuje wówczas na tradycyjnym, dieslowskim układzie napędowym. Najlepsze efekty technologia ta osiąga w ruchu miejskim, charakteryzującym się niskimi prędkościami oraz częstym hamowaniem i ruszaniem.