Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hybrydowa Scania w Australii. W systemie BRT

infobus
14.02.2021 10:00

O-Bahn w Adelajdzie, czyli część miejskiego systemu Bus Rapid Transit (BRT), który zapewnia ponad 1 000 przejazdów tygodniowo na 18-kilometrowym odcinku, robi krok w kierunku bardziej zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska przyszłości wraz z dostawą pierwszego autobusu hybrydowego Scania w południowej Australii.

Krok ku ograniczeniu emisji spalin

Hybrydowa Scania, która może jeździć przy zerowej emisji spalin, została zabudowana przez Precision Buses w Adelajdzie i jest gotowa do jazdy zarówno na O-Bahn, jak i na ulicach miast.

„Dzisiaj robimy mały, ale ważny krok w kierunku osiągnięcia zrównoważonego rozwiązania transportowego w Adelajdzie” - powiedział Julian Gurney, dyrektor sprzedaży autobusów i silników Scania.

„Pierwsza hybryda od Scania, która wyjedzie na ulice, będzie mogła jeździć na O-Bahn. Podczas wjeżdżania na węzły przesiadkowe w celu zabrania lub wysadzania pasażerów oraz przy wyjeździe z przystanków autobus może działać na zasilaniu akumulatorowym, co oznacza brak hałasu i brak emisji spalin ”- dodał.

Zalety hybrydowej Scanii

Układ napędowy Scania to dobrze znany silnik wysokoprężny Euro 6 o wysokiej mocy i najniższej emisji spalin, narzucony przez rząd Australii Południowej (i spełniający normy wyższe niż wymagania ADR), połączony z maszyną elektryczną zasilaną akumulatorami i ładowany w procesie rekuperacji. Pięciocylindrowy silnik wysokoprężny Scania o pojemności 9,0 litrów i mocy 320 KM to nie wszystko. Hybryda dodatkowo zwiększa swoje właściwości środowiskowe dzięki silnikowi elektrycznemu 177 KM/1030 Nm. Wprowadzenie dodatkowego napędu elektrycznego prowadzi do znacznego zmniejszenia emisji spalin z rury wydechowej. Hybrydowy układ napędowy Scania zamontowany w nowych autobusach Adelaide został zaprojektowany do jazdy do 4 km na samym zasilaniu akumulatorowym, przy maksymalnej prędkości 40 km/h. Silnik wysokoprężny może w pełni naładować akumulatory w trybie jazdy w zaledwie 30 minut.

Lokalnie montowane dwudrzwiowe nadwozie autobusu Precision VST zostało zabudowane na podwoziu Scania. Jest to pierwszy z dwóch autobusów hybrydowych Scania zamówionych przez Departament Infrastruktury i Transportu Australii Południowej (DIT). Oba będą miały plakietkę „Hybrid” na górnej komorze akumulatora. Drugie zamówienie na pięć hybryd Scania jest również na etapie przedprodukcyjnym.