Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hrubieszów: Szybciej obwodnicą DK74

infobus
29.10.2015 10:18

Kierowcymogą już omijać centrum Hrubieszowa. Oddano do użytku obwodnicę o długości 9,3km, która nie tylko pozwoli skróć czasu przejazdu tranzytem do przejściagranicznego z Ukrainą w Zosinie, ale również ułatwi dojazd do dzielnicyprzemysłowej Hrubieszowa. Inwestycja o wartości blisko 227 mln zł powstała przywsparciu środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój PolskiWschodniej. Dofinansowanie wyniosło blisko 120 mln zł.

Wramach inwestycji powstała trasa o długości 9,3 km prowadząca po południowowschodniej stronie miasta. Obwodnica dwukrotnie przechodzi nad linią kolejową iprzecina dolinę rzeki Huczwa. Powstało 29 obiektów inżynierskich: cztery mostyi siedem wiaduktów, 18 przejść dla zwierząt oraz pięć jednopoziomowychskrzyżowań z drogami lokalnymi. Na trzech skrzyżowaniach o największym natężeniuruchu powstały ronda zapewniające bezpieczny przejazd: na skrzyżowaniu z drogąwojewódzką nr 844 prowadzącą do przejścia granicznego w Dołhobyczowie, naskrzyżowaniu z ul. Kolejową zapewniającą dojazd do położonych w pobliżumarketów handlowych i budowlanych oraz na skrzyżowaniu z ul. Nową obsługującątereny kolejowej stacji towarowej. Zbudowano również drogi dojazdoweobsługujące ruch lokalny o łącznej długości 7,4 km oraz system szczelnegoodwodnienia drogi.

Umowęna realizację inwestycji podpisano 21 lipca 2011 roku z konsorcjum firm: HAKConstruction z Katowic (lider), Dromet z Częstochowy i Cardo Mosty z Katowic(partnerzy). Po ogłoszeniu upadłości przez lidera konsorcjum budowę od września2012 roku kontynuowała firma Dromet. Jednakże z powodu niezrealizowaniazobowiązań kontraktu i harmonogramu robót GDDKiA zerwała umowę z Drometem. Wchwili wypowiedzenia umowy zaawansowanie prac w branży drogowej wynosiłoniecałe 60 proc., a całości inwestycji ok. 80 proc. w styczniu 2015 rokuogłoszono przetarg na dokończenie inwestycji. Najkorzystniejszą ofertęprzedstawiła firma Budimex, która właśnie zakończyła budowę obwodnicy.