Hess i Solaris dostarczą do Genui 146 autobusów i trolejbusów. Plus szybkie ładowanie
3 stycznia Genua, stolica prowincji Liguria i jedno z głównych miast Włoch, ogłosiło wprowadzenie do układu komunikacyjnego nowych trolejbusów i autobusów elektrycznych. Od Hess i Solarisa.
Liczba nowych pojazdów , które mają wejść do układu komunikacyjnego AMT Genova to aż 146 szt. Co więcej, do końca 2025 roku miasto będzie mogło ładować swoje elektrobusy w pięć minut. Wszystkie nowe pojazdy dostarczone zostaną do października przyszłego roku. Wartość całego zamówienia to ponad 130 mln euro.
34 autobusy od hess
Do wyróżniających się projektów wdrażanych właśnie przez AMT Genova (Azienda Mobilità e Trasporti SpA) – i to w skali całej Europy – należy system ultraszybkiego ładowania autobusów elektrycznych. Już wiemy, że zapewni go spółka Hess - na trasie Valbisagno.
Tym samym Genua będzie pierwszym miastem we Włoszech z systemem błyskawicznego ładowania, który będzie zasilał jednostki transportu publicznego. Umożliwia on naładowanie autobusów elektrycznych w zaledwie pięć minut. Nazwa tej technologii energetycznej to Grid e-Motion, a jej producentem jest szwajcarska firma Hitachi Energy. Jedną z innowacyjnych zalet, jakie oferuje to rozwiązanie, jest możliwość uzupełnienia mocy pojazdu podczas postojów na trasie, dzięki krótkiemu czasowi, jaki zapewnia ta ładowarka.
Ładowanie odbywa się to za pomocą inteligentnego pantografu na dachu, który autonomicznie i automatycznie łączy się ze stacjami zasilania i akumulatorami na dachu. Generalnie zwiększa to efektywność i szybkość świadczenia usług transportu publicznego. Technologia zostanie zastosowana w 34 autobusach elektrycznych od Hess. System zacznie działać przed końcem 2025 roku. Wartość tej części kontraktu to ok 31 mln euro.
Plus 112 trolejbusów Solarisa
Z kolei Solaris dostarczy do AMT Genova 112 przegubowych Solarisów Trollino 18 z system napędowym od czeskiej Skody. To największe jednorazowe zamówienie na przegubowe trolejbusy w dotychczasowych realizacjach producenta. Wartość tej kontraktu ATM przekracza 100 milionów euro.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Nieco ponad rok temu dostarczyliśmy do Genui 30 nowoczesnych autobusów elektrycznych. Tym razem przewoźnik AMT postawił na trolejbusy, rozwiązanie dobrze znane i cenione w stolicy Ligurii. Doświadczenie naszej firmy w produkcji tych bezemisyjnych pojazdów przekracza już 2000 trolejbusów, co zostało docenione przez AMT Genua i zaowocowało tym historycznym kontraktem”, powiedział Alberto Fiore, dyrektor zarządzający Solaris Italia.
Oprócz tradycyjnego napędu elektrycznego, trolejbusy dla Genui dodatkowo zostaną wyposażone w baterie trakcyjne, dzięki którym pojazdy będą mogły pokonać znaczny dystans bez konieczności podłączenia do trakcji. Energia w bateriach uzupełniana będzie zarówno na postoju, jak i w trakcie jazdy i pobierana z sieci trakcyjnej za pomocą technologii In Motion Charging (IMC).
Zeroemisyjna Genua od 2025 roku
Na uwagę zasługuje planowanie komunikacji miejskiej w Genui. Obecnie miasto podejmuje zdecydowane kroki w celu ulepszenia infrastruktury transportu publicznego. Wyrazem tego jest najnowsze zamówienie na trolejbusy Solaris oraz inwestycja w budowę nowej linii trolejbusowej. Przedsięwzięcia te są elementem szerszego planu włoskiego przewoźnika, przewidującego przejście na całkowicie elektryczną flotę miejską do 2025 roku.
Współpraca firmy Solaris i przewoźnika AMT Genua sięga 2013 roku. Szczególnie nobilitującym było niedawne zamówienie na 30 autobusów elektrycznych, dostarczonych w 2022 roku. Po realizacji najnowszego kontrakt na 112 przegubowych Trollino 18, Genua stanie się jednym z większych użytkowników trolejbusów marki Solaris.