Henzago sp. z o.o. na liniach KZK GOP
Lp.
|
Marka i Model
|
Rocznik
|
Ilość
|
Niskapodłoga
|
Uwagi
|
1
|
HEULIEZ GX107
|
1988-1994
|
3
|
NIE
|
Z S.Q.Y.Bus Montigny-le-Bretonneux w 2008
|
2
|
HEULIEZ GX187
|
1992
|
4
|
NIE
|
Z TAG Grenoble w 2007
|
3
|
IKARUS 263.01
|
1990
|
1
|
NIE
|
Z LVB Leipzig w 2002
|
4
|
IIKARUS 280.03
|
1989
|
2
|
NIE
|
Autobus z numerem 01 zarejestrowany jako SAM 2006
|
5
|
IKARUS 280.26
|
1985-1991
|
2
|
NIE
|
Numer 5 zarejestrowany jako SAM 2004
|
6
|
JELCZ 120M/3
|
2001
|
2
|
NIE
|
–
|
7
|
JELCZ M11
|
1986-1989
|
4
|
NIE
|
Jeden z MZK Żywiec w 2008
|
8
|
JELCZ PR110M
|
1985
|
1
|
NIE
|
Z MPK Radomsko w 1998
|
9
|
MAN NG272
|
1991-1993
|
4
|
TAK
|
1 z MPK Olsztyn i 1 z MVG München w 2007, 2 z PKM Tychy w 2008. Numer 77 zarejestrowany jako SAM 2007
|
10
|
MAN SG242
|
1988
|
1
|
NIE
|
Z Westfalia w 2006
|
11
|
MERCEDES O405G
|
1988
|
1
|
NIE
|
Z Planetobus Kowale w 2008
|
12
|
MERCEDES O405N
|
1992
|
1
|
TAK
|
Z BVG Berlin w 2008
|
13
|
NEOPLAN N4014NF
|
1994
|
1
|
TAK
|
Z B.B.Reisen Neustrelitz w 2007
|
14
|
NEOPLAN N4021
|
1992
|
2
|
TAK
|
Z Vestische Straßenbahn Herten w 2006
|
15
|
NEOPLAN N4021NF
|
1992-1993
|
3
|
TAK
|
1 z KVB Köln w 2005 i 1 z Haru Berlin w 2006 1 z Gryf Kartuzy, BVG Berlin w 2007
|
16
|
RENAULT PR100.2
|
1984-1987
|
8
|
NIE
|
Z TAG Grenoble w 2006 i 2007
|
17
|
RENAULT PR180.2
|
1983
|
2
|
NIE
|
Z TAG Grenoble w 2006. Numer 4 zarejestrowany jako SAM 2007 a numer 10 jako SAM 2008
|
18
|
RENAULT R312
|
1993
|
1
|
NIE
|
Z TAG Grenoble w 2006
|
19
|
SETRA S300NC
|
1991-1997
|
2
|
TAK
|
Z Gryf Kartuzy w 2006
|
20
|
VOLVO B10L-60/Säffle 5000
|
1996
|
2
|
TAK
|
Z Connex/Veolia Linköping w 2008
|
Przewoźnik ten jest bez wątpienia bardzo barwnym, a próby opisania tego stanu w obiektywny sposób są bardzo ciężkie. Eksploatowany tabor ciężko nazwać wzorcowym, a wiekowa eksploatacja jest już bardzo mocno widoczna na pojazdach. Wbrew wymaganiom KZK GOP odnośnie jednolitego dla przewoźnika malowania wszystkich autobusów liniowych na trasach można spotkać wszystkie barwy tęczy jawnie wskazujące poprzedniego użytkownika. Obecnie KZK GOP wymaga również elektronicznych wyświetlaczy, które znaczna część autobusów Henzago ma. Problem w tym, że są nieprzeprogramowane i w wielu przypadkach po prostu zaklejone folią samoprzylepną… . Sama zajezdnia jest tematem tabu i w zasadzie przypomina prężnie działający skup złomu. Pełno autobusów w różnym stanie rozkładu, znajdują się tam nie tylko stare wysłużone IKARUS czy JELCZ M11 ale również sprowadzone pojazdy które nigdy nie zostały włączone do eksploatacji, a służą jako „bazar”części zamiennych do innych jeszcze sprawnych. Chciałoby się wręcz powiedzieć że przewoźnik działa według zasady: kupić, zajeździć, złomować. Sprzedaż nowych pojazdów oraz zaniedbanie wobec innych w które wystarczyłoby włożyć trochę energii mogą budzić kontrowersje. Jeszcze większe zastrzeżenia można mieć wobec sprowadzania dawno wyeksploatowanych pojazdów jak RENAULT PR180.2, które jak za ujęciem magicznej różdżki wymłodniały z 1983 do 2008 roku… .