Heliox naładuje amsterdamskie elektrobusy
Niedawno informowaliśmy o rekordowym kontrakcie holenderskiej firmy Connexxion (Transdev) na zakup 100. elektrobusów marki VDL. Teraz wiemy, kto dostarczy do nich ładowarki. To holenderska firma Heliox.
Zamówienie Connexxion (Transdev) opiewa na dostawę 21 sztuk stacjiszybkiego ładowania o mocy 450kW (tzw. Opportunity charging) oraz 86 sztuk stacjiładowania zajezdniowego prądem stałym o mocy 30 kW, które służyć będą zasilaniunajwiększej pojedynczej floty pojazdów elektrycznych na świecie.
Zamówienie uwzględnia produkcję, instalację i uruchomieniepełnej infrastruktury pomiędzy Amsterdam/Amstelveen, a lotniskiem Schiphol wAmsterdamie, gdzie od 2018 kursować będzie 100 sztuk elektrycznychautobusów marki VDL.
Pod klucz
Zakres umowy dla Heliox obejmuje kompleksową dostawęinfrastruktury ładowania „pod klucz”. Kontrakt obejmuje dostawę infrastrukturyo łącznej mocy 13 MW, składającej się ze stacji ładowania, podstacjielektrycznych, rozdzielnic, robót budowlanych, instalacji oraz umowyserwisowej.
O bezprecedensowej skali projektu świadczy również fakt, iżfirma Heliox jako jedyna wprowadza najnowszą generację systemów ładowania omocy 450 kW, a nawet 600 kW w roku 2018. Bardziej wydajne systemy dają krótszeczasy ładowania wynoszące od 2 do 4 minut, co pozytywnie powoduje znacznezmniejszenie czasu ładowania i tym samym jeszcze bardziej korzystne wynikizastosowania zero-emisyjnego transportu publicznego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trzy systemy
-„Realizacja zamówienia na infrastrukturę ładowania o mocy13MW to nowy krok milowy dla naszej firmy i całej branży, potwierdzakonkurencyjność naszej oferty i wzmacnia rolę Heliox'a jako lidera na rynkuświatowym” – powiedział Bob Bouhuijs, dyrektor Heliox Automotive. – „Naszenowe i wydajniejsze produkty to przede wszystkim 600kW ultra-szybkie stacjeładowania, a nasza unikalna oferta zarówno stacji ładowania zajezdniowego CCS,jak i systemów Opportunity Charging dla potrzeb ładowania na przystankachkońcowych są dowodem na sukces rynkowy. Heliox jako jedyny producent posiada wpełni certyfikowaną integrację z trzema interfejsami (CCS, pantograf napojeździe Roof-on i odwróconego pantografu OppCharge), co daje niewątpliwie jejoperatorom unikalną zaletę posiadania elastyczności w doborze floty”.
Systemy szybkiego ładowania na mieście tzw. OpportunityCharge Systems firmy Heliox zostały zainstalowane już w przeszło 20 krajach, wtym w Niemczech, Luksemburgu, Finlandii, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji,Japonii, Singapurze, Australii, Nowej Zelandii, Holandii, Belgii i Turcji.
„