Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Heliox ładuje elektrobusy Ekova w Ostrawie

infobus
23.01.2019 13:00

Pierwszej ładowarka z odwróconym pantografem w naszym rejoniejuż działa. Ostrawska inwestycja jest dziełem firmy Ekova Electric, która zkolei zamówiła stację Heliox dla spółki Dopravní podnik Ostrava, która z kolei eksploatujedwa elektrobusy Ekova Electron 12.

Pilotażowa, elektryczna trasa w Ostrawie – o numerze 64 – działa od końca 2018 r. i prowadziod mostów Svinov (dolny przystanek) do Klimkovic. Jej długość to ok. 12 km, a stacja ładowaniazostała zbudowana w Svinov. Samo ładowanie, pozwalające nawet na godzinę jazdy,zajmuje ok. 5 minut (300 sekund).

To pierwsza w Czechach i Europie Środkowo-Wschodniej stacjaz odwróconym pantografem (tzw. Inverted Pantograph System). Jej moc to 450 KW. Stacjaobejmuje zautomatyzowany system sprzęgający i 4. polowy pantograf, w którymsygnał komunikacji bezprzewodowej inicjuje sesję ładowania.

Stacja jest serwisowa przez Heliox i posiada najnowszysystem Back-office OCPP 1.6. Ten rodzaj elastyczności zapewnia klientom wgląd wczasie rzeczywistym, który pomaga monitorować i zarządzać posiadanąinfrastrukturą. W konsekwencji pozwala to na wydłużenie czasu przestojów iznaczące skrócenie przestojów w działaniu. Co ciekawe, obsługę systemowązapewnia innowacyjny system NEXITY ZeEUS dostarczony przez polską spółkę Nexityz Nowego Sącza specjalizującą się w dostawie innowacyjnych technologiiteleinformatycznych dla elektromobilności.

Dwa elektrobusy

Jak powiedział wiceprezes zarządu Ekova Electric, JiriMartinik: – „W przypadku Ekova Electric jest to dostawa pierwszych dwóchautobusów elektrycznych z możliwością pilotowania ultraszybkiego ładowania.Jesteśmy dumni, że nasz pierwszy klient jest naszą firmą macierzystą w naszymrodzinnym mieście Ostrava, i to jest pierwsza instalacja tego rodzajutechnologii w Czechach. Integralną częścią tego projektu była dostawa stacjiładowania Heliox. Dla Ekova Electric jest to pierwsza współpraca z firmąHeliox. Jak widać, jest to pierwszy projekt w elektromobilności tego rodzaju imogę powiedzieć, że dokonaliśmy prawidłowego wyboru Partnera. Strategią EkovaElectric jest opracowywanie inteligentnych rozwiązania dla transportupublicznego i spodziewam się, że kolejne tego typu projekty będą realizowane.”lektryczny autobus niskopodłogowy może pomieścić do 86 pasażerów, pojemność obejmuje 2 przestrzenie dla wózków inwalidzkich lub wózki dziecięce.

Autobus niskopodłogowy Ekova Electron 12 może pomieścić do 86 pasażerów, w tym 2 wózki inwalidzkie lub dziecięce. Zdaniem czeskiego producenta infrastruktura pod odwrócony pantograf waży tylko ok 15 kg, podczas gdy ciężar pantografu zamontowanego na pojeździe jest o kilka razy wyższy.

430 autobusów

Do dzisiaj firma Heliox zapewnia infrastrukturę ładowaniadla ponad 430 autobusów elektrycznych na całym świecie. Oferta produktów Heliox w zakresie szybkiego ładowania DC obejmujezakres od 25 kW mobilnych stacji ładowania do ultra-szybkich stacji ładowania omocy 600 kW.