Hanower zamawia 48 elektrobusów. Od Mercedesa [FILM]
Rozwiązał się niemiecki worek z zamówieniami na elektrobusy.Hanowerski operator transportu publicznego ÜSTRA zawarł umowę ramową na 48 szt.niskopodłogowy autobusów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro.
Pierwsze cztery już zamówione autobusy eCitaro zostanądostarczone jeszcze w tym roku. Zamówienie obejmuje 48 pojazdów, w tym:
-
30 standardowych autobusów klasy MAXI eCitaro
-
18 autobusów przegubowych klasy MEGA – eCitaro G.
-„Cieszymy się, że znaleźliśmy w koncernie Daimler Buses doświadczonegoproducenta autobusów elektrycznych, który dostarczając nam 48 autobusów eCitarobędzie podstawą naszego ambitnego celu, jakim jest całkowita elektryfikacjatransportu publicznego w Hanowerze do 2023 r” – podkreślił. Denise Hain,członek ÜSTRA Zarząd ds. Operacji i personelu.
Z kolei Ulrich Bastert, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży iobsługi klienta w Daimler Buses dodał: -„ÜSTRA szybko pracuje nad osiągnięciemmobilności bezemisyjnej. Jesteśmy dumni, że eCitaro będzie tak ważnym elementemw tej kampanii”.
Hanowerski standard
Wszystkie modele wyposażone zostaną m.in. w pantografy do szybkiegoładowania. Ponadto każdy autobus wyposażony jest w dziesięć zestawówakumulatorów wysokonapięciowych o łącznej pojemności 243 kWh. Do tego dochodzi bogatewyposażenie w zakresie bezpieczeństwa, w tym aktywny system wspomaganiahamowania oraz bocznego asystenta, który ostrzega kierowcę, jeśli piesi lubrowerzyści zostali wykryci po stronie pojazdu po której skręca.
Pasażerowie będą mogli skorzystać z rampy kasetowejułatwiającej wjazd pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej, nie mówiąc jużo gniazdach USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz systemie informacyjnym zwyświetlaczami TFT.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ÜSTRA w liczbach
Najnowsza umowa ramowa obejmująca zakup do 48 modeli eCitaro oznacza kontynuację współpracę w dziedzinie innowacyjnych autobusów pomiędzy Mercedesem a ÜSTRA. Przypomnijmy, że 20lat temu – w ramach targów Expo 2000 – Mercedes-Benz dostarczył przewoźnikowi około100 autobusów Citaro o wyjątkowym designie. Do 2016 roku były one nieodłącznączęścią pejzażu Hanoweru.
Dzisiaj ÜSTRA w ramach systemu transportu publicznego obsługuje metro, tramwaje, 141 autobusów i cztery promy z napędem elektrycznym. Autobusy pokonują rocznie rocznyprzebieg około 12 milionów kilometrów w ramach sieci obejmującej 38 linii iłącznie i 672 przystanki. Firma stawia na bezemisyjną mobilność i w ciągunajbliższych pięciu lat zamierza całkowicie zmienić pojazdy napędzaneelektrycznie w centrum miasta. Pozwoliłoby to zaoszczędzić około 3 800 tonemisji CO2 rocznie. Inwestycja ta będzie kosztowała około 53 milionów euro.
„