Hanower z pierwszym elektrykiem Solarisa
Pierwszy z trzech zamówionych autobusów elektrycznych SolarisUrbino 12 electric nowej generacji dotarł do bazy przewoźnika üstraHannoversche Verkehrsbetriebe AG.
Niemiecka firma przygotowała nawet osobnąstronę-blog na temat elektrobusów (TUTAJ),z której można dowiedzieć się o kulisach całego projektu oraz otrzymać komplet informacjio szczegółach konstrukcyjnych ? i to także ze zdjęciami z ich produkcji! To bardzo ciekawa praktyka medialna, która mamy nadzieję znajdzie naśladowców także w naszym kraju. Niemiecki przewoźnik obiecuje, że w tym miejscu będzie zamieszczał nowe zdjęcia i informacje o eksploatacjiautobusów elektrycznych oraz związanej z nim infrastruktury ładowania.
Pozostałedwa elektryczne Urbino 12 przejadą do Hanoweru w marcu br. Wówczas teżrozpocznie się ich testowa eksploatacja na liniach 100 i 200. Na krańcówce tychtras, na Holweg Square, powstała stacja szybkiego ładowania z masztem doładowania przez pantograf. Drugi taki masz został wzniesiony w zajezdni przewoźnikaVahrenwald. Dzięki nim autobus może być w pełni naładowany w ciągu czterech – sześciuminut. Ważnym elementem tego systemu jest pantograf – firmy Schunk ? który ważyokoło 85 kg i jest zamontowany na dachu pojazdu. Po najechaniu pod maszt izwolnieniu przez kierowcę pantografu następujęautomatyczne połączanie i ładowania pojazdu.
Napędowymrdzeniem autobusów elektrycznych Solarisa jest innowacyjny oś napędowa, któraposiada dwa silniki zabudowane w piastach kół. Generująone dwukrotnie 60 kW mocy ciągłej i dwukrotnie 110 kW mocy szczytowej. Wartozauważyć ? co widać na zdjęciach, że cała magistrala elektryczna jest dodatkowozabezpieczona profilem stalowym, który chroni przewody przed uszkodzeniem ? np.podczas kolizji z innym pojazdem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„