Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hamburg zamawia pierwsze 10 autobusów z 530. Od Solarisa

infobus
16.12.2020 10:34

W sierpniu tego roku Hamburger Hochbahn ogłosił listę trzech potencjalnych dostawców 530 autobusów elektrycznych: MAN, Mercedes i Solaris. Pojazdy mają zostać włączone do floty w Hamburgu w latach 2021-2025.

Teraz idą za tym pierwsze zamówienia.

Od 10 sztuk

Przypomnijmy: w tym roku Hamburger Hochbahn ogłosił przetarg na dostawę łącznie 530 autobusów bateryjnych o długości 12 i 18 metrów, przewidzianych do dostarczenia w latach 2021-2025. Ostatecznie na liście potencjalnych dostawców znalazło się trzech producentów. Jednym z nich jest firma Solaris. Pojazdy będą zamawiane w transzach w ciągu najbliższych 5 lat. Solaris otrzymał już pierwsze zamówienie w ramach tego przetargu. Polska firma dostarczy:

  • 5 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów, czyli Urbino 12
  • 5 autobusów elektrycznych o długości 18 metrów, czyli Urbino 18.

Zgodnie z podpisaną umową elektrobusy trafią do Hamburga w październiku 2021 roku.

Polsko-niemiecka współpraca

-„Zaledwie kilka miesięcy temu wyraziłem nadzieję, że będziemy mieli szansę uczestniczyć w realizacji tego wyjątkowego w naszej branży przetargu dla Hamburger Hochbahn. Teraz możemy już potwierdzić, że pierwsze 10 egzemplarzy naszych elektrobusów zostało zamówionych. Wybranie naszej marki do współrealizowania zamówienia na 530 autobusów elektrycznych to kolejny ważny moment, dodatkowo umacniający naszą pozycję lidera rynku autobusów bezemisyjnych w Europie” – powiedział Petros Spinaris, członek zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o., odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i Customer Service.

Współpraca Solarisa z Hamburgiem w obszarze transportu zeroemisyjnego rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu producent dostarczył do tego niemieckiego miasta dwa autobusy elektryczne z wodorowym ogniwem paliwowym oraz osiemnaście Urbino 12 electric. Teraz przyjdzie czas na kolejne bezemisyjne modele Urbino 12 electric oraz Urbino 18 electric.

Oba pojazdy w konfiguracji dla operatora z Hamburga będą posiadać silniki zintegrowane z osią napędową. Baterie wybrane przez przewoźnika to Solaris High Energy+, których ładowanie będzie możliwe poprzez klasyczny system plug-in. Ich zasięgi wynoszą nawet kilkaset kilometrów na jednym ładowaniu. W ramach dodatkowego rozwiązania pojazdy będą posiadać tzw. funkcję prekondycjonowania termicznego, która zapewnia optymalną temperaturę pojazdu podczas ładowania baterii. Na pokładzie Solarisów Urbino 12 electric może podróżować jednocześnie 70 pasażerów, a w przegubowych pojazdach – 107. Bezemisyjne, a przy tym wyjątkowo ciche autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację całopojazdową i zapewnią komfort podczas podróży zarówno kierowcy, jak i pasażerom.