Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hamburg zamawia kolejne autobusy w rozmiarze XXL

infobus
07.05.2019 07:00

Niemieckiprzewoźnik Hamburger Hochbahn AG rozpoczął odbiór pierwszych autobusów przegubowychMercedes-Benz CapaCity L z najnowszego zamówienia na 60 szt. tych wyjątkowych pojazdów.Łącznie – na koniec 2019 roku – będzie miał ich łącznie 90 szt. To największy kontrakt na CapaCity w Niemczech.

90CapaCity

Od 2015 r.Hamburger Hochbahn AG z powodzeniem korzysta z 30 pojazdów Mercedes-BenzCapaCity L, które do tej pory operowały na mocno obciążonej linii nr 5, któraprzewozi około 60 000 pasażerów dziennie. W przyszłości – po realizacjinajnowszego zamówienia na dalszych 60 egzemplarzy CapaCity L – wejdą one równieżna inne linie MetroBus w Hamburgu.

Aby umożliwićszybki przepływ wszystkie CapaCity mają pięcioro drzwi o podwójnej szerokości.Trzy tylne drzwi zostały zaprojektowane, jako otwierane na zewnątrz – wyposażonew napęd elektryczny i system ostrzegania o zamknięciu drzwi z migającymczerwonym światłem LED. Trzy duże, specjalne obszary oferują dużo miejsca dla wózkówinwalidzkich lub wózków dziecięcych. Do tego dla wygody pasażerów zamontowano 11podwójnych gniazd USB.

Z kolei kierowcykorzystają m.in. z klimatyzowanego fotela oraz kamer wideo, w tym monitorującejodchodzący obszar przegubu oraz kamery cofania pomaga, co bardzo pomaga przy manewrowaniu. Do tego dochodzi system antyzakleszczeniowy ATC.

Zdaniem przewoźnika zużycie paliwa w CapaCity wynosi poniżej 0,5 l / 100 km na pasażera, co plasuje go w gronie najbardziej oszczędnych pojazdów komunikacji miejskiej.

CapaCityL: odpowiedź na problemy

Przeguboweautobusy CapaCity / CapaCity L wywodzą się z bestsellerowej miejskiej rodziny Mercedes-BenzCitaro, która do tej pory została sprzedana w liczbie ponad 50 000 razy w ciągudwóch pokoleń i można ją spotkać prawie we wszystkich metropoliach EuropyZachodniej i Środkowej, a także na kilku kontynentach. Model ten jest dostępny,jako eCitaro, Citaro, Citaro hybrid i Citaro NGT z silnikiem gazowym.

Wersja CapaCityjest dostępny w dwóch długościach 19,725 m (CapaCity) i 20,995 m (CapaCity L) -z pojemnością odpowiednio 181 lub 191 pasażerów. To generalnie ciekawerozwiązanie dla linii o dużym natężeniu ruchu i jednoczenie odpowiedź naproblemy komunikacyjne w wielu miastach. Warto dodać, że promień skrętu w tymmodelu wynosi 22,93 m (CapaCity) lub 24,47 m (CapaCity L).

Najdłuższyautobus z fabryki w Mannheim jest napędzany przez sześciocylindrowym silnikiem Mercedes-BenzOM 470 Euro 6 o pojemności skokowej 10,7 litra i mocy 265 kW (360 KM) lub 290kW (394 KM). Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.: moduł rekuperacyjny. W opcjimożna domówić m.in. elektrohydrauliczne sterowanie, inteligentne sterowanie ecozmniejszające zużycie paliwa, aktywny układ wspomagania hamulców PreventiveBrake Assist czy asystenta pasa ruchu.

Ponad 700Citaro w akcji

Mercedes-Benzi Hamburger Hochbahn AG mogą się pochwalić się bardzo długą współpracą. W 1997roku Hamburg znalazły się wśród pierwszych odbiorców pierwszej generacji Citaro.Do tej pory Mercedes-Benz dostarczył do Hamburga ponad 1000 pojazdów Citaro, zktórych dzisiaj operuje ponad 700 pojazdów. Równolegle z produkcją nowegoCapaCity, Mercedes-Benz produkuje obecnie dla Hamburger Hochbahn AG patię 20 szt.eCitaro, co jak na razie jest największym pojedynczym zamówieniem tego rodzajuw historii niemieckiego rynku.