Hamburg nie zapomina o wodorowych autobusach
Ostatnio informowaliśmy, że firma Hamburger Hochbahn AG chcekupić do 530 szt. autobusów elektrycznych. Miasto jednak nie zapomina o swoichpionierskich doświadczeniach z wodorem i chce je kontynuować.
Od 2021 roku firma transportu publicznego Hamburger HochbahnAG będzie testować nowy autobus przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G z ogniwempaliwowym jako przedłużaczem zasięgu. Odpowiedni list intencyjny podpisali HenrikFalk, prezes zarządu Hamburger Hochbahn AG i Till Oberwörder, szef DaimlerBuses.
Łącznie Mercedes-Benz dostarczy dwa wodorowe autobusy eCitaroG w ciągu 2021 roku.
Czas na przegub
Podpisany dokument pokazuje, że w najbliższym czasie czekanas dalszy rozwój całkowicie elektrycznej serii eCitaro. Mercedes stawia jednaksprawę jasno – najpierw nowa generacja akumulatorów, która przyniesie znacznywzrost pojemności, a potem dopiero nowy przegubowy autobus eCitaro G.
Następnym krokiem będzie eCitaro G z ogniwem paliwowym jako „rangeextender”.
Hamburg pioniorem
Henrik Falk, prezes zarządu Hamburger Hochbahn AG tak skomentowałzbliżające się testy:
-„Spodziewamy się szeregu korzyści wynikających z nowegorozwoju autobusu z ogniwami paliwowymi opartego na pojeździe wyłącznieelektrycznym, zwłaszcza jeśli chodzi o wydłużeniu zasięgu operacyjnego. Premieratego najnowszego rozwiązania w Hamburgu w 2021 roku podkreśli naszą pionierskąrolę w obsłudze autobusów bezemisyjnych. Teraz trzymamy kciuki, aby te pojazdy,jak najszybciej pojawiły się na naszych drogach.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei Till Oberwörder, szef Daimler Buses dodał:”Zrealizowaliśmy już wiele ambitnych projektów z firmą Hamburger Hochbahn AG.Natomiast eCitaro G z ogniwem paliwowym jest jednym z decydujących kroków nadrodze do lokalnego, bezemisyjnego i wyjątkowo cichego transportu publicznegoza pomocą autobusów miejskich „.
Miasto eCitaro
Przypomnijmy, że to właśnie w Hamburgu – w 2018 roku – miałamiejsce światowa premiera Mercedes-Benz eCitaro – oczywiście w barwach HamburgerHochbahn AG. Miasto zamówiło łącznie 20 takich egzemplarzy, a w 2020 r. HamburgerHochbahn domówił kolejnych 25 szt. eCitaro.Razem 45 elektrobusów z gwiazdą.
Ścisła współpraca z Mercedes-Benz ma długą tradycję. W 1997roku firma z Hamburga była jednym z pierwszych klientów autobusów Citaropierwszej generacji. Od tego czasu Mercedes-Benz dostarczył firmie ponad 1500 pojazdówCitaro i CapaCity. Do tego dochodzącą wodorowe testy Citaro FuelCELL, Citaro GBlueTec Hybrid i Citaro FuelCELL Hybrid w ostatnich latach.
Na koniec przypomnijmy, że Hamburger Hochbahn posiada flotę ok.tysiąca autobusów miejskich, które obsługują 113 linii z 1353 przystankami. Pojazdyte przewożą około 214 milionów pasażerów rocznie.
„