GZM wchłonie śląskich i zagłębiowskich przewoźników?
Podczas dyskusji o sposobie finansowania komunikacjipublicznej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), pojawił się pomysłstworzenia jednego właściciela dla wszystkich samorządowych przewoźnikówautobusowych.
O systemie składki zmiennej – mającej być podstawąfinansowania komunikacji w GZM/ZTM – pisaliśmy w TransInfo TUTAJ
W tracie tej dyskusji głos zabrał wiceprezydent RudyŚląskiej Krzysztof Mejer, który postulował, by w dyskusji nt. składki zmiennejwziąć pod uwagę możliwość zmiany sposoby finansowania inwestycji tramwajowych –co teraz odbywa się poprzez uwzględnienie kosztów w składkach (a zatem zperspektywy gmin w wydatkach bieżących, a nie majątkowych).
Mejer zasugerował też, by docelowo rozważyć przejęcie spółkiTramwaje Śląskie przez GZM, a w przyszłości może także samorządowychprzewoźników autobusowych.
Przypomnijmy, że aktualnie firmy działające w KZK GOP to
-
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Bytom
-
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach
-
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice
-
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sosnowiec
-
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Świerklaniec
-
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach
w sieci MZK Tychy:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach
a w sieci Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej wTarnowskich Górach
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Świerklaniec
„