Gryf zamyka rozdział O.303. Osiołki wyrejestrowane!
Dobiegła końca żołnierska przygoda firmy PA Gryf z autobusami Mercedes-Benz O.303.
To historia, która pokazuje po raz kolejny, że autobusowy rynek nie znosi próżni i w razie potrzeby przewoźnik może zostać sprzedawcą.
200 z Bundeswehry
W styczniu br. wszystkie autobusy Mercedes-Benz O303 w barwach PA Gryf zostały wyrejestrowane i odeszły na emeryturę. Kultowe już "osiołki" przypominają wcale nie tak odległe lata, kiedy lokalni przewoźnicy kupowali masowo „trzystatrójki”, które mimo sędziwego wieku dzielnie woziły pasażerów po powiatowych i gminnych drogach.
Historia pojazdów tego typu i modelu prowadzi do niemieckiej Bundeswehry, gdzie przez lata stanowiły rezerwę taktyczną
-„Autobusy te w ramach działalności związanej z importem i handlem flotą autobusów używanych sprowadzaliśmy do kraju masowo – wspomina Bartosz Milczarczyk ze spółki Przewozy Autobusowe “Gryf”. - Łącznie przez Gryf jako dealera autobusów używanych sprzedaliśmy ich ponad 200 sztuk do wielu spółek i przedsiębiorstw przewozowych na terenie całego kraju. W niektórych przedsiębiorstwach nadal realizują przewozy na połączeniach międzymiastowych.”
Najstarszy egzemplarz z 1983 roku o numerze bocznym 7976 we flocie PA Gryf eksploatowany był aż do końca, do 2021 r. tj. łącznie przez 15 lat (od 2005 roku).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Niemiecka jakość
Żołnierskie Mercedesy cechowa legendarna wręcz wytrzymałość i niezawodność oraz niezwykle niskie przebiegi w wojskowych barwach. Na pokład mieściły około 70 pasażerów, co oznacza, że były nieznacznie mniejsze od autobusów standardowej długości i pojemności. W ostatnich latach eksploatowane były w powiecie kartuskim na najmniej obciążonych trasach.
Teraz przyszedł czas na „młodzież”, czyli znacznie nowsze pojazdy, które już pod koniec ubiegłego roku zostały wprowadzone do eksploatacji przez Gryf.