Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Grupa Irex z nowymi MAN-ami w Olsztynie

infobus
01.06.2018 14:00

Kolejne nowe autobusy pojawiły się w Olsztynie. Od dziś, 1 czerwcakonsorcjum śląskich spółek Meteor i Irex-3 wprowadziło do ruchu 10 MAN-ów Lion'sCity A21. To efekt zwiększenia przewoźnikom przez olsztyński Zarząd Dróg,Zieleni i Transportu pracy eksploatacyjnej.

10 fabrycznie nowych, 12-metrowych autobusów MAN Lion's City A21 należydo konsorcjum firm Meteor oraz Irex-3. Partnerzy wożą w Olsztynie pasażerów jużod dwóch lat, tj. od początku marca 2016 roku w ramach obowiązującegodziesięcioletniego kontraktu. Pisaliśmy o tym tutaj. Dotychczas wykonywali przewozyw wymiarze ok. 1,3 mln wzkm w ciągu roku wykorzystując w tym celu 23 SolarisyUrbino 12. Wprowadzenie do ruchu nowych “lwów” pozwoli zwiększyć ten wolumen dook. 1,8 mln wzkm rocznie.

Każdym z nowych MAN-ów może podróżować 89 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących. W pierwszych fabrycznie nowych Lion'sach City w Olsztynie zamontowano dedykowane dla MAN-a siedzenia firmy Ster. Najprawdopodobniej dziewięć foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Pojazdy są napędzane najprawdopodobniej leżącymi silnikami MAND2066LUH51. To jednostki o pojemności skokowej 10,5 l, mocy 235 kW orazosiągające 1250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tym miejscu wartopostawić jedno pytanie- to nietypowe, ale czemu prywatny operator postawił na autobusy klasy MAXIz tak dużymi silnikami? Odpowiedź jest dosyć zaskakująca, ale kto pamiętaolsztyński przetarg to bez problem to odgadnie. Silniki w nowych “lwach”zblokowano z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF Ecolife 6AP1600B.

Autobusy posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Stanowi ją agregat Spveros Revo. Wentylacjanaturalna jest zapewniona przez sześć uchylnych okien bocznych, wywietrzniki dachowe orazwentylatory. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka z portami USB oraz mogą skorzystać z automatu do sprzedaży biletów. Zastosowano urządzenie grodziskiej firmy Mera-Systemy typu BM05. Umożliwia ono zakup biletów papierowych oraz elektronicznych. Płatności można dokonać bilonem oraz zbliżeniowo kartą bankową.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmyR&G z Mielca. Są to trzy zewnętrzne tablice diodowe o wysokiejrozdzielczości, w środku dwie tablice LCD- boczna 38″ (tzw. “e-koraliki” i 23″oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Nowe pojazdy będzie można spotkać na większości linii autobusowychw Olsztynie.