Grupa Goodyear Polska ma połowę rynku
Dynamicznie zmieniającemu się rynkowi opon do samochodów osobowych i dostawczych w Polsce w 2003 r. przewodziła Grupa Goodyear, uzyskując ponad 50% udział w rynku. Grupa dysponuje rozpoznawalnymi na całym świecie markami Goodyear i Dunlop oraz popularnymi w Europie Fulda i Dębica. „Grupa Goodyear zamierza w roku 2004 r. utrzymać pozycję lidera branży oponiarskiej w Polsce” – mówi Dominika Kraśko, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear w Polsce. „W tym celu wprowadzimy nowe, innowacyjne produkty, które pojawią się na rynku latem tego roku. Będziemy również aktywnie działać w zakresie marketingu i promocji produktów”. Ponadto Grupa Goodyear zamierza w dalszym ciągu rozwijać programy skierowane do strategicznych partnerów handlowych, tj. Klub Dealerów Grupy Goodyear oraz „Cztery Asy” – największy program lojalnościowy B2B w branży oponiarskiej w Polsce. W roku 2004 przewidywane są również działania skierowane do ostatecznego użytkownika ogumienia oraz intensywne kampanie reklamowe wszystkich marek.
Warto zaznaczyć, że w roku 2003 w strategicznym segmencie całostalowych opon ciężarowych Grupa Goodyear po raz kolejny uzyskała bardzo dobre wyniki. W tym segmencie obok opon marek Goodyear i Dunlop coraz większą rolę na polskim rynku zaczyna odgrywać należąca również do koncernu Goodyear – marka Sava.