Groeneveld w MZK Toruń
[[aktualnosci/l_24a.jpg|Uczestnicy spotkania w Toruniu|center]][[aktualnosci/l_24b.jpg|Schemat działania systemu Olimaster firmy Groeneveld|center]]
13 marca 2002 roku odbyła się zorganizowana przez Groeneveld Polska uroczystość. Powodem spotkania, na które przybyło kilkudziesięciu dyrektorów innych firm komunikacyjnych, było uroczyste przekazanie na ręce przedstawicieli gospodarzy urządzenia diagnostycznego GINA. Urządzenie te pozwala na odczyt parametrów pracy kilkudziesięciu automatycznych dozowników oleju OilMaster, zamontowanych w eksploatowanych przez MZK Toruń autobusach. Urządzenia OilMaster firmy Groeneveld do automatycznego uzupełniania oleju w silniku umożliwiają m.in.: stałą rejestracja ilości zużytego przez silnik oleju, utrzymanie optymalnego poziomu oleju (poziom można ustawić zgodnie z indywidualnym życzeniem klienta), odczyt danych z modułu pamięci za pomocą urządzenia programująco – odczytującego GINA (dostarczanego na życzenie) oraz dają opcjonalnie możliwość podłączenia do komputerów pokładowych VDO. System Olimaster składa się z: zbiornika oleju, wbudowanego zespołu pompy, komory dozowania, pompy rozrządu, elektronicznej jednostki sterującej i przełącznika z lampką ostrzegawczą na tablicy rozdzielczej Oprócz 12,5-litrowej wersji oddzielnego zbiornika oleju dla samochodów ciężarowych, Groeneveld opracował wersję 6-litrową dla pojazdów o mniejszych gabarytach oraz z ograniczoną przestrzenią montażową (np. dla autobusów). Pojemniki mają wymiary: przy pojemności 6 l – 345 x 286 x 170 mm, a przy pojemności 12,5 l – 375 x 400 x 150 mm. Pompa o wymiarach 248 x 160 x 150 mm jest zasilana prądem elektrycznym o napięciu 12 Vdc lub 24 Vdc (pobór prądu wynosi odpowiednio 9A lub 4,5A).
Holenderska firma Groeneveld Transport Efficiency istnieje na europejskim rynku od blisko 30 lat. Jest fabrycznym dostawcą komponentów do samochodów: Mercedes Benz, DAF, Volvo, Renault, a także do innych marek pojazdów użytkowych. Jej filia – Groeneveld Polska z siedzibą w Poznaniu, w ciągu kilku lat istnienia nawiązała współpracę
z wszystkimi największymi dealerami i serwisami samochodów ciężarowych w kraju. Obecnie firma rozszerza zakres swojej działalności na rynek autobusowy, oferując na nim: systemy centralnego smarowania, ograniczniki prędkości, urządzenia do bezpiecznego cofania, rejestratory temperatury i wilgoci, oraz wspomniane wyżej automatyczne regulatory poziomu oleju.