Groeneveld smaruje też zielone autobusy
Zielony trend na polskim rynku pojazdów autobusowych jest coraz bardziej wyraźny. Widać to szczególne, kiedy przyjrzymy się liczbie zarejestrowanych w ubiegłym roku pojazdów z napędem alternatywnym i porównamy ją z rokiem poprzednim.
Tendencja jest wzrostowa i z całą pewnością będzie wciąż się utrzymywać. Dzieje się tak z paru powodów. Jednym z nich są coraz ostrzejsze przepisy unijne w zakresie ograniczenia emisji spalin oraz wewnętrzna polityka polskiego rządu, który zapowiedział wsparcie dla eco-projektów związanych m.in. z produkcją autobusów. Ważną rolę ogrywa dodatkowo wysoki poziom zanieczyszczenia powietrza, który dotyka większe polskie aglomeracje miejskie. W tych miastach, przy wykorzystaniu środków unijnych, zaczęto coraz bardziej różnicować posiadany tabor pod kątem źródła zasilania pojazdu. I chociaż wciąż dominują autobusy spalinowe, to jednak napęd alternatywny jest coraz częściej podstawowym wymogiem dostarczanych tam autobusów.
Widząc zachodzące zmiany i wsłuchując się w głosy partnerów z rynku autobusowego Groeneveld Lubrication Solutions rozwija i dopasowuje swoje rozwiązania tak, aby zmniejszały koszty eksploatacji, zwiększały dostępność floty, ale dodatkowo, co ważne, ograniczały obciążenie dla środowiska.
TriPlus w hybrydach i elektrykach
Niezależnie bowiem od napędu autobusu konieczna jest jego konserwacja. System zarządzania Oilmaster, jak i automatyczny system smarowania TriPlus to rozwiązania sprawdzone przez użytkowników w Polsce oraz zagranicą. TriPlus posiada niezwykłą funkcję, jaką są trzy niezależnie sterowane linie pozwalające na podawanie we właściwym momencie dokładnych i prawidłowych ilości smaru do newralgicznych elementów pojazdu, z których każdy charakteryzuje się innymi wymaganiami dotyczącymi smarowania. TriPlus umożliwia smarowanie przegubu oraz podwozia autobusu w odpowiednich odstępach czasu, niezależnie.
Automatyczny system smarowania TriPlus można jak najbardziej stosować w „zielonych” autobusach. Zamontowano go m.in. w „elektrykach” dla Rzeszowa, Warszawy i Krakowa.
W najbliższym czasie TriPlus pojawi się na przegubowych elektrobusach dla Katowic.
Włoskie Bergamo czy Mediolan, niemiecki Hanower czy Drezno – tam również można znaleźć system TriPlus na eco-autobusach. Do tego dochodzą hybrydy z Kielc, Kalisza czy Tomaszowa Mazowieckiego, które to miasta, które również zdecydowały się na automatyczne smarowanie Groeneveld.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
System TriPlus zostanie zaprezentowany przez Groeneveld na zbliżających się październikowych targach TRANSEXPO 2018.
„