Groeneveld podsumowuje rok

infobus
04.03.2010 20:07
Mimo ciężkiej sytuacji na rynku autobusowym w 2009 r. (przypomnijmy, że nastąpił tutaj łączny spadek sprzedaży aż o 48% w porównaniu do 2008 r.) firma Groeneveld –specjalizująca się m.in. w systemach smarowania –odnotowała wzrost sprzedaży swoich produktów. O tym sukcesie rozmawialiśmy z Michałem Zagozdą, odpowiedzialnym za autobusowe aplikacje w Groeneveld Polska. Oto co nam powiedział:
InfoBus.pl: Jak wyglądała sprzedaż Waszych produktów w zeszłym roku?
Michał Zagozda, odpowiedzialny za autobusowe aplikacje w Groeneveld Polska: Mimo panującego kryzysu w branży autobusowej zeszły rok możemy uznać za całkiem udany dla naszej firmy. Przede wszystkim zwiększyliśmy sprzedaż naszych systemów dozowania oleju OilMaster. To nasz produkt numer 1 jeżeli chodzi o Polskę i autobusy. W 2008 roku dostarczyliśmy do autobusów miejskich zakupionych przez krajowych przewoźników łącznie 89 tego typu urządzeń;w 2009 rok było to już 175 sztuk, natomiast ten rok zaczął się dla nas rewelacyjnie i w ciągu dwóch pierwszych miesięcy aż 87 autobusów wyjechało z polskich fabryk właśnie z systemem OilMaster. Łącznie w tym roku planujemy wyposażyć 300 pojazdów, zarówno dla zagranicznych, jak i dla polskich klientów. Będzie to rewelacyjny dla nas wynik!
InfoBus.pl: Jakie są zalety Oilmaster`a?
Michał Zagozda: Oilmaster eliminuje manualną kontrolę poziomu oleju i konieczność jego uzupełniania. Ten innowacyjny produkt gwarantuje bezproblemową regulację poziomu oleju. Korzyści to: niższe koszty konserwacji, niższe zużycie oleju, mniejsze straty czasu, stała jakość oleju i mniejsze obciążenie dla środowiska.
System OilmasterMichał ZagozdaSystem Oilmaster 
InfoBus.pl Czy może być on montowany we wszystkich typach autobusów?
Michał Zagozda: Tak. Oilmaster może być zastosowany do wszystkich silników spalinowych w transporcie, a także do pojazdów wielkogabarytowych oraz w urządzeń stacjonarnych. Bez znaczenia jest także marka pojazdu oraz rodzaj paliwa –jesteśmy gotowi obsłużyć silniki ON, LPG, CNG oraz systemy hybrydowe.
InfoBus.pl: Którzy polscy przewoźnicy stosują Oilmaster`a?
Michał Zagozda: Systemy dozowania oleju pracują w większości miast w Polsce –m.in. w: MPK Poznań około 100 sztuk, MPK Wrocław około 100, MPK Kraków około 500 sztuk, MZK Bydgoszcz około 90 sztuk, PKM Sosnowiec około 200, Mobilis Warszawa około 40, MKP Łódź około 120, SPAD Szczecin, MPK Częstochowa, MPK Lublin, KPK Białystok –odpowiednio po około 90. Co ważne możemy tutaj pochwalić się referencjami –np. od firmy MPK Rzeszów .
InfoBus.pl: Jacy producenci autobusów stosują Oilmaster`a w standardzie?
Michał Zagozda: Nasze dozowniki w standardzie są montowane w autobusach Mercedes-Benz. Oczywiście pracujemy nad kolejnymi producentami i bardzo się cieszymy, że mamy coraz większy udział „w smarowaniu”autobusów Solarisa. Inne firmy, gdzie można nasze dozowniki zastosować jako opcję to: VDL, Van Hool, Volvo, Scania, MAN, Temsa, BMC, Hess, CaetanoBus, Alexander Dennis i Wright Bus. Poza Europą to Nova Bus, New Flyer i Orion Bus.
System Oilmaster
InfoBus.pl: Kolejny produkt Groeneveld oferowany na naszym rynku to system automatycznego smarowania. Jak tutaj wygląda Wasza sprzedaż?
Michał Zagozda: Jeżeli chodzi o systemy automatycznego smarowania to Groeneveld ma tutaj ogromne doświadczenie i oferujemy łącznie aż kilka rozmaitych rozwiązań tego typu, dostosowanych do konkretnych pojazdów czy zastosowań. Ten segment produktów to w zasadzie nowość w naszej ofercie dla polskich klientów, dlatego nie możemy jeszcze pochwalić się tutaj takimi sukcesami, jak w przypadku Oilmaster `a. Ale pierwsze kroki mamy za sobą –w 2009 roku w system Single Line wyposażyliśmy 35 autobusów, przeznaczonych m.in. dla polskich oddziałów koncernu Veolia Transport. Single Line to automatyczny, jednoprzewodowy system smarowania. Układ ten doprowadza smar do wszystkich punktów smarnych równocześnie, w odpowiednim momencie i w odpowiedniej ilości. Dzięki regularnemu smarowaniu najważniejsze podzespoły autobusu są zawsze dobrze posmarowane, a zużycie drogich części eksploatacyjnych jest ograniczone do minimum.
System Green Sight
InfoBus.pl: I ostatni sztandarowy produkt Groeneveld Polska, ale już nie związany ze smarowaniem to Green Sight…
Michał Zagozda: Dokładnie. To doskonały system bezpiecznego cofania, który przekazuje do kierowcy precyzyjne informacje o odległości miedzy tyłem autobusu a przeszkodą. Co ważne można go podłączyć do systemów monitoringu innych producentów i wówczas na monitorze otrzymujemy pełen obraz sytuacji z tylnej kamery plus ostrzegawcze dźwiękowe tony. W ciągu ostatnich dwóch lat system bezpiecznego cofania Green Sight zainstalowaliśmy w 19 autobusach firmy PKM Gdynia, co jest konsekwencją naszej dobrej, długoletniej już współpracy. Tutaj można zobaczyć referencje wystawione nam przez to przedsiębiorstwo.
InfoBus.pl: Jakie kolejne produkty Groeneveld zostaną wprowadzone na autobusowy rynek w Polsce?
Aktualnie skupiamy się przede wszystkim na jeszcze większej promocji trzech produktów: Oilmaster, Single Line i Green Sight, o których wcześniej rozmawialiśmy. Oczywiście myślimy o przyszłości i pod tym kątem m.in. uruchomiliśmy osobną spółkę, która będzie zajmować się sprzedażą telematycznych systemów GreenCat. Cały czas zresztą poszukujemy tutaj osoby, która będzie odpowiedzialna za wdrożenie tego produktu. Jeżeli chodzi o prace rozwojowe to w naszych laboratoriach konstruowane są obecnie nowoczesne systemy wykorzystujące radar i inne techniki zapobiegania kolizjom. To także jest przyszłość branży autobusowej.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.