Grecja: Za tacho do sądu
Komisja Europejska rozpoczęła postępowanie sądowe przeciwko Grecji za fiasko we wprowadzaniu systemu tachografów cyfrowych. To urządzenie, wymagane wobec wszystkich operatorów zaangażowanych w transport towarów i pasażerów, rejestruje ewentualne dowody fałszerstw i jest podstawowym sposobem kontroli czy szanowane są wspólne europejskie regulacje dotyczące czasu jazdy oraz okresów odpoczynku kierowców zawodowych. Normy te zapewniają, że kierowcy mają czas na odpoczynek i nie prowadzą pojazdów nadmierną ilość godzin, w ten sposób poprawiając ogólny poziom bezpieczeństwa na drogach. Regulacja 3821/85 wymaga zastosowania tachografów cyfrowych we wszystkich pojazdach użytkowych oraz autobusach, które objęte są zakresem przepisów o czasie pracy kierowców, i były zarejestrowane po 1 maja 2006 roku. Grecja zawiodła w przyjęciu wszystkich wymaganych przepisów. Kraj ten przede wszystkim jeszcze nie wprowadził pozwoleń wydawania kart oraz systemu produkcji i zabezpieczenia rozprowadzania kart tachografów. Wlicza się w to: Kartę Kierowcy –używaną przez kierowców, Kartę Kontroli – umożliwiającą powołanym wejście i sprawdzenie danych w cyfrowym tachografie, Kartę Przewoźnika – używaną przez operatorów transportowych do pobierania danych oraz Kartę Warsztatową niezbędną do pozostawania tachografów cyfrowych w pełni sprawnymi.
W rezultacie kierowcy prowadzący działalność w Grecji nie mogą uzyskać kart kierowcy i w związku z tym cyfrowe tachografy nie mogą być używane przez miejscowe firmy przewozowe. Teoretycznie w tej sytuacji greckie przedsiębiorstwa transportowe nie mogą odbywać podróży do pozostałych państw Unii Europejskiej samochodami zarejestrowanymi po 1 maja 2006 roku.