Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gorzów wybiera MAN-a i szacuje kolejne zakupy

infobus
22.12.2020 16:00

22 grudnia to jeden z najbardziej gorących dni w tegorocznej działalności Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Gorzowie Wielkopolskim.

Lubuskie firma ogłosiła dzisiaj przetarg na zakup swoich pierwszych elektrobusów - TUTAJ, podjęła decyzję w sprawie leasingu 6 sztuk nowych autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6 i rozpoczęła szacowanie do kontraktu na dwie hybrydy. Sporo!

Wgrana o 1,51 punktu

22 grudnia gorzowski przewoźnik poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w ponowionym przetargu na zakup 6 szt. nowych autobusów z silnikiem diesla. O jego pierwszej edycji pisaliśmy TUTAJ. W drugim podejściu MZK cały czas wymagał, aby nowe pojazdy miały m.in. pełną klimatyzację, system informacji pasażerskiej plus termin dostawy - w ciągu 8 m-cy od podpisania umowy. Natomiast obniżono wartość kryterium w zakresie gwarancji na bardziej korzystne dla producentów. Wcześniej było to: Cena / Waga: 70; Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 22; Warunki gwarancji / Waga: 4; Termin realizacji dostawy / Waga: 1; Gotowość techniczna / Waga: 3. A teraz mieliśmy:

  • Całkowity koszt leasingu finansowego oferowanych pojazdów / Waga: 70
  • Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 22
  • Warunki gwarancji / Waga: 5
  • Gotowość techniczna / Waga: 3

Budżet zamówienia (finansowany z własnego portfela MZK) wynosi cały czas 7.576.800 PLN brutto / 6.160.00 PLN netto, co daje jednostkową cenę gorzowskiego autobusu na poziomie 1.026.666 PLN netto.

Złożone oferty prawie się w nim mieszczą. Swoje propozycje złożyły firmy:

  • mLeasing z autobusami MAN Lion`s City EfficientHybrid w cenie 7.653.370 PLN brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 6.222.252 PLN netto, co daje jednostkową cenę 12Cna poziomie  1.037.042 PLN netto;
  • Solaris Bus & Coach z autobusami Solaris Urbino Hybrid w cenie 7.912.930 PLN brutto / 6.433.276 PLN netto, , co daje jednostkową cenę na poziomie 1.072.212 PLN netto.

Dodatkowo od razu MZK przyznał oferentom taką samą liczbę punktów za gwarancję i gotowość techniczną. W zakresie właściwości technicznych wyżej oceniono Solarisa (21,1 pkt) niż MAN-a (20,31 pkt), ale o wszystkim zadecydował odpowiednio niższa cena „lwa” (70 pkt) nad „jamnikiem” (67,7 pkt). Ostatecznie MAN zgarnął 96,80 pkt i tym samym o 1,51 punktu wyprzedził Solarisa. Podobno takie zwycięstwa smakują najbardziej...

Hybrydowe szacowanie

22 grudnia MZK rozpoczęło też szacowanie zakupu dwóch niskopodłogowych autobusów klasy MAXI o długości 11,5m – 12,5m z napędem spalinowo-elektrycznym, posiadających homologację autobusów hybrydowych. Rok produkcji to minimum 2020.

Jak podkreśla MZK, postępowanie ma charakter szacowania wartości zamówienia. 

Producencie wyceniając gorzowski, hybrydowy autobus miejski powinni wziąć pod uwagę:

1. Pełną klimatyzację,

2. System informacji pasażerskiej zgodne z MZK Gorzów Wlkp.,

3. Wydzielone stanowisko do mocowania wózka inwalidzkiego,

4. Monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,

5. Defibrylator,

6. Gwarancja całopojazdowa minimum 36 miesięcy.

Termin składania ofert to 28 grudnia.

Na koniec dodajmy, że aktualnie tabor MZK Gorzów Wlkp. to ok. 90 autobusów. W ramach ostatnich, unijnych zakupów firma nabyła w latach 2016-2017 grupę 35 autobusów, w tym 10 szt. marki Solaris i 25 szt. marki MAN (w tym modele hybrydowe i “eLki” o długości 15 m). przetarg, tabor, hybryda, MZK Gorzów Wlkp.,