Gorzów stawia na panie, a Szczecin na 50+
Coraz bardziej zawężający się rynek kierowców autobusów w Polscepowoduje, że przewoźnicy poszukają nowych pracowników w coraz bardziej niekonwencyjnysposób. Przedstawiamy akcje Szczecina iGorzowa.
Szczecin i 50+
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ruszyłoz projektem 50 plusy na autobusy”, który skierowany jest do osób po pięćdziesiątcez ważnym prawem jazdy kategorii B. W ten sposób firma szuka kandydatów na kierowcówautobusów miejskich. Jak widać firma woli kandydatów w bardziej zaawansowanymwieku – zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Zdaniem SPPK osoby po pięćdziesiątcesą bardziej ustabilizowane i jest szansa, że zostaną z przewoźnikiem na dłużej.
Przedsiębiorstwo nie tylko zapewni chętnym minimum 3-letniezatrudnienie, ale także pokryje 95 procent należności za kurs jazdy naautobusy, który kosztuje około 7 tysięcy złotych. Pensja na start dla chętnychto 2,6 tysiąca złotych na rękę.
Dziewczyny na autobusy
Z kolei MZK Gorzów Wlkp. ruszył z drugą edycją akcji”Dziewczyny na autobusy”. To szansa dla pań, które chcą zdobyćuprawnienia i pracę. MZK dopłaci 80 proc. kosztów związanych ze zdobyciemuprawnień niezbędnych do wykonywania zawodu kierowcy autobusu.
Pierwsza edycja projektu cieszyła się dużym zainteresowaniem– dziewięć kobiet ukończyło kurs na prawo jazdy kategorii D i rozpoczęło pracęza kierownicami gorzowskich autobusów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zgłoszenia chętnych pan przyjmowane są w MZK do 23 kwietnia.
„