Górnicze SOR-y w służbie turystyki
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu podpisało w październikubr. umowę na zakup dwóch nowych autokarów SOR LC 10,5. Pojazdy połącząZabytkową Kopalnię Węgla Kamiennego Guido z Kluczową Sztolnią Dziedziczną. Obaobiekty wchodzą wskład Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu isą położonewróżnych częściach miasta. Aby ułatwić turystom komunikację pomiędzy nimi,placówka zdecydowała się na zakup specjalnych, ?łącznikowych? autobusów. Prawdopodobnieruszą one do akcji jeszcze w tym roku, jak tylko zakończą się odbiory budowalneobu obiektów. Będzie to niewątpliwej świetna atrakcja turystyczna i to oogólnokrajowym zasięgu.
Śląskie muzeum zdecydowało się na komfortowo wyposażone pojazdy.Decyzję tą ułatwił fakt, że transportowy zakup placówki dofinansowany został ześrodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ProgramuOperacyjnego Innowacyjna Gospodarka (Działanie 6.4 Innowacje w produktyturystyczne o znaczeniu ponadregionalnym). Dlatego fabrycznie nowe autokary o długości10,5 m wyposażone zostaną m.in. w klimatyzację, wygodniejsze fotele STER 7TI,trzy ekrany DVD i miejsce na wózek inwalidzki. Dzięki temu turyści będą mogliwypocząć podczas przerwy w zwiedzaniu i dodatkowo spokojnie obejrzeć film okopalni, a także o innych atrakcjach Śląska
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czeskie SOR-y pojawią się w Zabrzu w tym roku. Ich odbiór zaplanowanonajpóźniej na dzień 30 listopada, czyli ok. 14 tygodni od daty udzieleniazamówienia. Przypomnijmy, że podobne modele już wcześniej były kupowane wPolsce i wzmocniły floty takich firm jak Arriva czy NKA Kruszwica. Koszt ?muzealnych?SOR-ów LC 10,5 wyniósł 1 194 000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusuna poziomie 597000 PLN netto. Wcześniejsza szacunkowa wartośćzamówienia wyniosła (bez VAT): 1 250 000 PLN. W przetargu wystartowałydwie firmy, a o zwycięstwie spółki SOR Poland zadecydowała większa liczby punktówuzyskana w kryteriach:
- Cena.Waga 70%
- Okres gwarancji na perforację blach nadwozia. Waga 15%
- Okres gwarancji na powłokę lakierniczą. Waga 15%