Gorący dzień w Ostrowcu! Diesle anulowane i jedna oferta na hybrydy
9 września Ostrowiec Świętokrzyski otworzył oferty w przetargu na zakup 6 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich z napędem hybrydowym i jednocześnie anulował postępowanie na 9 szt. pojazdów z silnikami diesla - o którym pisaliśmy TUTAJ.
Przypomnijmy, że konwencjonalne pojazdy miały zostać dostarczone w ciągu niespełna roku. Podobnie wygląda sytuacja z hybrydami – to dostawa to 330 dni od podpisania umowy.
OSTROWIECKIE zaskoczenie
Zaczynamy od zaskakującego unieważnienia postepowania na diesle. Przypomnijmy - 7 września Ostrowiec Świętokrzyski otworzył oferty w przetargu na zakup 9 nowych autobusów z silnikiem diesla. Miasto otrzymało dwie propozycje:
- od MAN Truck & Bus Polska z ceną 8.712.000 PLN netto / 10.715.760 PLN brutto, co daje jednostkową ceną za model Lion`s City 12C na poziomie 968.000 PLN netto;
- od Solaris Bus & Coach z ceną netto 8.100.000 PLN netto / 9.963.000 PLN brutto, co daje jednostkową ceną za model Urbino 12 na poziomie 900.000 PLN netto.
Z kolei budżet zamawiającego na sfinansowanie zamówienia wynosi 9.188.100 PLN brutto, czyli obie oferty się w nim nie zmieściły. Natomiast po przeliczeniu punktów naszym zdaniem najbliżej zwycięstwa w Ostrowcu był MAN mimo, że Solaris zaoferował naprawdę atrakcyjną cenę.
9 września okazało się, że świętokrzyskie miasto nie ma ochoty dokładać „do interesu” (tym bardziej, że te pojazdy były w podstawowej kompletacji i to nawet bez systemu SIP, który zostanie dołożony z innego projektu) i podjęło decyzję o unieważnieniu postępowania. Czekamy na dieslową powtórkę i … niższe ceny.
Jedna oferta
Koncentrując się na hybrydach, Ostrowiec chce kupić sześć takich pojazdów o następujących parametrach:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- długość od 11,80 m do 12,20 m,
- szerokość całkowita do 2,55 m
- wysokość całkowita do 3,30 m
- pojemność min. 74, w tym min. 25 % siedzących miejsc pasażerskich (bez kierowcy).
- po jednym miejscu w każdym pojeździe dla wózka inwalidzkiego lub wózka dziecięcego wraz z urządzeniem przytrzymującym.
- drzwi w układzie 2-2-2
- silnik spalinowy Euro 6 / silnik elektryczny o mocy nie mniejszej niż 110 kW
- napęd hybrydowy równoległy lub szeregowy.
9 września miasto poinformowało, jaki ma budżet na sfinansowanie hybrydowego zamówienia. To 10.639.500 PLN brutto.
Prawie w tej kwocie zmieściła się jedyna złożona dzisiaj oferta – od Solaris Bus & Coach, który za 6 szt. Urbino 12 hybrid zaproponował sumę 8.778.000 PLN netto / 10.796.940 PLN brutto, co daje jednostkową cenę nU12h na poziomie 1.463.000 PLN netto. Tym samym przekroczenie budżetu wynosi 157.440 PLN brutto. Przy całej skali tego unijnego kontraktu nie jest to dużo, dlatego spodziewamy się dołożenia i wyboru oferty producenta z Bolechowa. Czekamy na decyzję komisję przetargowej i podpisanie umowy.
Przypomnijmy, że to nie koniec ostrowieckich zakupów.
-„W lipcu w ramach projektu „Ekologiczny transport miejski” ogłosiliśmy przetarg na dziewięć nowych autobusów - mówi prezydent Jarosław Górczyński. To pierwszy etap, który spowoduje docelowo wymianę niemal całego taboru transportu miejskiego. Teraz kupujemy hybrydy. Łącznie chcemy zakupić 23 autobusy, a w kolejnych krokach autobusy elektryczne.”