Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GOP: Napływają kolejne skargi na linię numer 57

infobus
10.07.2008 21:17

Tak dłużej być nie może. Ludzie duszą się w autobusach, a 57 to linia, którą jeździ naprawdę sporo osób, nie tylko w godzinach popołudniowych. Może w zimie brak możliwości otwarcia szeroko okna nie robi to różnicy, ale latem jazda w zamkniętym autobusie jest nie do wytrzymania – skarżą się pasażerowie. Autobusy kursujące na linii 57, pokonują dziennie około 25-kilometrową trasę, na odcinku Zabrze Helenka – Brzezinka Wałbrzyska. Niestety, na kolejne przystanki na trasie, autobusy często przyjeżdżają spóźnione albo 'zwyczajnie’ – wypadają.
– Te autobusy jeżdżą chyba zgodnie z fazami księżyca, bo na pewno nie z rozkładem jazdy, który wisi na przystanku. Ludzie muszą dojechać do pracy i z niej wrócić, a autobus pojawia się raz na godzinę – mówi Dariusz Szafraniec z Czekanowa. To jednak nie jedyny problem z tą linią.
– Zaduch jest nie do zniesienia. Okien tych w autobusach w ogóle nie da się otworzyć. Można je jedynie uchylić, a i to nie przynosi większego efektu. W godzinach szczytu, kiedy ludzie wracają z pracy do domu, autobus jest zapchany po brzegi. Proszę sobie wyobrazić, jak czują się ludzie, którzy jadą linią 57 z Gliwic do Zabrza – ubolewa Stanisław Gieszczyk z Rokitnicy.
Na wybór przewozu pasażerowie nie mają wpływu. Ma go natomiast KZK GOP. – Nasze zadanie polega na ogłoszeniu przetargu i wybraniu najkorzystniejszej oferty, przy jednoczesnym spełnieniu przez przewoźnika wszystkich warunków zawartych w umowie przetargowej. KZK GOP wybrał najkorzystniejszą ofertę na obsługę linii 57, 80 i 288. Wygrało konsorcjum Omnitech Sp. z o.o. i Tadeusza Powichrowskiego – informuje Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZK GOP. Z początkiem czerwca na trasie Gliwice-Zabrze zaczęły kursować białoruskie autobusy marki MAZ 107 oraz szwedzkie volvo. – Tabor spełnia niezbędne wymogi stawiane przez KZK GOP. Warunki przetargu nie mówią jednak nic na temat systemu otwierania okien w autobusie. Dla nas jest ważne, by pojazd spełniał normy bezpieczeństwa – dodaje Ostroch.